Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 168
Wersja aktualna od 2016-11-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 168
Wersja aktualna od 2016-11-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 112
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1134/2011

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 sierpnia 2011 r. na samolocie Liberty XL-2, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T9 – Błędy konstrukcyjne, produkcyjne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas przeglądów okresowych samolotów wykryto występowanie niedopuszczalnych luzów w tylnych okuciach połączeń skrzydeł z kadłubem na kratownicowej części kadłuba.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia był błąd wykonawczy wytwórcy samolotów.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

1) powiadomienie władz uczelni (tj. Politechniki Rzeszowskiej) o zaistniałym problemie;

2) wstrzymanie użytkowania floty samolotów szkolnych Liberty XL-2 do czasu wyjaśnienia przyczyn powstawania luzów oraz poznania zaleceń producenta;

3) dokonanie dokładnych pomiarów luzów w połączeniu skrzydło-kadłub na samolotach Liberty XL-2 zn. rozp. SP-TZA, SP-TZD, SP-TZE;

4) skierowanie samolotów Liberty XL-2 zn. rozp. SP-TZB i SP-TZC do naprawy gwarancyjnej.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00