Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 157
Wersja aktualna od 2016-11-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 157
Wersja aktualna od 2016-11-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 101
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1806/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 26 sierpnia 2015 r. na samolocie Diamond DA-42 TwinStar, klasyfikuję do kategorii:

w grupie przyczynowej: „N – Nieustalone”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W dniu 25.08.2015 r. DOPL EPWA nadesłał zgłoszenie zdarzenia z dnia 24.08.2015 r. o treści: „Po wykołowaniu samolotu ze stanowiska postojowego na TWY pilot zgłosił problemy ze sterowaniem. W dniu 13.09.2016 r., w odpowiedzi na wysłany e-mailem monit z dnia 05.09.2016 r., przedstawiciel zobowiązanej do zbadania zdarzenia firmy JBEX-UL poinformował telefonicznie, iż nie jest ono w IBEX-UL znane. Najprawdopodobniej doszło do pomyłki w identyfikacji statku powietrznego, którego załoga zgłosiła problem. Pomyłka mogła być skutkiem wzmożonego ruchu na lotnisku EPWA. Wobec znacznego upływu czasu ustalenie rzeczywistego stanu rzeczy nie jest już możliwe.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Okoliczności ani przyczyny zdarzenia nie udało się ustalić.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00