Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 145
Wersja aktualna od 2016-11-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 145
Wersja aktualna od 2016-11-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 89
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2522/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 września 2016 r. na samolocie Piaggio P.180 Avanti I, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

W trakcie wykonywania obsługi hangarowej samolotu w bazie technicznej (SOT Warszawa-Okęcie), podczas demontażu statecznika pionowego zgodnie z WO/MXHJ079/2Q16 (SB 80-0444 Rev. l PART AJ) stwierdzono rozległą korozję na łożysku stanowiącym dolny węzeł mocowania steru kierunku do płatowca oraz uszkodzenie zewnętrznego pierścienia łożyska środkowego łącznika mocowania steru kierunku do płatowca. Dodatkowych uszkodzeń po demontażu steru kierunku nie stwierdzono. Skorodowane łożysko zakwalifikowano do wymiany na nowe według dokumentacji. Wytwórcy STN 80-0003 Rev. 3. W korespondencji z wytwórcą ustalono tryb wymiany łożysk. Samolot znajduje się w eksploatacji od 12 lat.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia jest zużycie eksploatacyjne części.

Okoliczności sprzyjające:

Długoletnia eksploatacja w zmiennych warunkach atmosferycznych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Ze zdarzeniem zapoznano personel operacyjny i techniczny SOT.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00