Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 144
Wersja aktualna od 2016-11-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 144
Wersja aktualna od 2016-11-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 88
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2512/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych.

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 20 września 2016 r. na balonie Cameron A-l40, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Pilot (nalot 1530 godzin) wystartował balonem z Białegostoku o godzinie 17:45 LMT i leciał w kierunku południowym. Po doleceniu do miejscowości Olmonty około godziny 18:15 jako miejsce lądowania wybrał łąkę i rozpoczął podejście do lądowania. W trakcie podejścia do lądowania kosz balonu zawadził o antenę telewizyjną i element przymocowany do komina domu jednorodzinnego, powodując uszkodzenia ww. elementów. Lądowanie balonu nastąpiło w zaplanowanym wcześniej miejscu. Nikt z osób znajdujących się w koszu balonu i na ziemi nie odniósł obrażeń, a balon nie został uszkodzony.

Z oświadczenia złożonego przez pilota wynika, że kontakt kosza balonu z elementami znajdującymi się na dachu budynku było spowodowane niezachowaniem odpowiedniej separacji pionowej podczas podchodzenia do lądowania.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Niezachowanie wystarczającej separacji pionowej od przeszkody terenowej podczas podejścia do lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Po przeanalizowaniu zdarzenia pilot postanowił zachowywać większą separację pionową i poziomą od przeszkód terenowych.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00