Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 136
Wersja aktualna od 2016-11-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 136
Wersja aktualna od 2016-11-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 80
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 listopada 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 236/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 23 lutego 2015 r. na samolocie BOMBARDIER DHC-8-400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”
oraz
„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E5 – Pomoce nawigacyjne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 12 września 2016 r.

Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice (EPKK). Załoga samolotu DH8D zgłosiła po lądowaniu personelowi organu kontroli lotniska (TWR EPKK), że w trakcie podejścia według procedury ILS RWY25, około 4NM na wysokości 1200 stóp, wystąpiły zakłócenia GP ILS. Personel TWR EPKK przekazał tę informację służbom technicznym. Zgłoszenie o zakłóceniu GP ILS przyjął technik radiokomunikacji, który mógł jedynie potwierdzić prawidłowe wskazania wynosu technicznego ILS. Technik radiokomunikacji nie mógł potwierdzić zdarzenia (wystąpienia zakłóceń) bo nie ma do tego żadnych narzędzi.

Przy braku potwierdzenia występowania zakłóceń od następnych lądujących załóg samolotów zdarzenie potraktowane zostało incydentalnie i nie sformułowano wniosków.

Prawdopodobnie problem odbioru sygnału GP ILS wystąpił po stronie aparatury samolotu.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Nie ustalono.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00