Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 119
Wersja aktualna od 2016-10-27
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 119
Wersja aktualna od 2016-10-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 63
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 89/2012

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 1 lutego 2012 r. na samolocie EMBRAER El 70-200, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas startu samolotu, po oderwaniu od pasa okazało się, że niemożliwe jest przestawienie dźwigni podwozia w pozycję „Schowane”. Na EICAS załoga nie znalazła informacji o usterce. Zawrócono na lotnisko startu i wykonano lądowanie bez problemów. Samolot został przekazany służbom technicznym, które wykonały testy podwozia i w wyniku procedury naprawczej stwierdzono, że należy wymienić sensory WOW prawego podwozia głównego. Usterka została naprawiona i samolot powrócił do eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zdarzenia lotniczego była usterka sensorów WOW prawego podwozia głównego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Służby techniczne użytkownika wykonały testy podwozia i zgodnie z AMM 32-62-03-400-801A przeprowadziły wymianę uszkodzonych sensorów WOW.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00