Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2016-10-27
Wersja aktualna od 2016-10-27
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 61
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1638/2016
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 3 października 2016 r. na samolocie Bombardier DHC-8-400, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Po starcie z lotniska Palma de Mallorca [LEPA] w trakcie przecinania FL220 na panelu elektrycznym zapaliła się lampka sygnalizacyjna LOW OIL PRESSURE, sygnalizująca niskie ciśnienie w napędzie generatora nr 1. Załoga wykonała odpowiednią listę kontrolną, zgodnie z którą odłączono napęd generatora nr 1, następnie (zgodnie z NCC) uruchomiono APU oraz przełączono generator APU na szynę GEN BUS nr 1. Dalsza część lotu na lotnisko docelowe Poznań-Ławica [EPPO] odbywała się bez zakłóceń. Po lądowaniu kapitan dokonał stosownego wpisu w dzienniku pokładowym i powiadomił dział MCC. Personel techniczny po wykonaniu sprawdzeń wymienił napęd generatora CSD i dopuścił samolot do dalszej eksploatacji.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Niesprawność napędu generatora CSD.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |