Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 114
Wersja aktualna od 2016-10-27
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 114
Wersja aktualna od 2016-10-27
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 58
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1868/2013

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 2 grudnia 2013 r. na samolocie Airbus A321-232, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas przeglądu okresowego (sprawdzenia operacyjnego siłowników pokryw luków lewego i prawego głównego podwozia, wykonywanego wg JIC12425 i Task Card No 32310502-01) w związku z odpowiednią dyrektywą zdatności No 2011-0069R1 z dnia 11.04.2012 roku stwierdzono, że pokrywy luków podwozia głównego otworzyły się częściowo i pozostały w niewielkiej odległości od pozycji całkowicie zamkniętej. Po pociągnięciu ręką zaczęły otwierać się normalnie, ale z wyraźnym metalicznym dźwiękiem. Test operacyjny przerwano i powiadomiono przedstawiciela MCC operatora (WizzAir) oraz sporządzono wewnętrzny raport na tę okoliczność. Przekazano natychmiast odpowiednią informację operatorowi, który kontaktował się z AIRTAC (przedstawicielem posiadacza TC). AIRTAC zażądał próbki płynu hydraulicznego z „zielonego” systemu hydraulicznego dla przeprowadzenia dodatkowych niezbędnych prób. Ponadto, w trakcie realizacji żądania AIRTAC wykryto błąd w danych obsługowych, odnoszących się do montażu tulei. Przedstawiciel MCC operatora został o tym poinformowany i kontaktował się z AIRTAC. AIRTAC potwierdził błąd w danych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyny zdarzenia nie ustalono.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00