Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2016-10-25
Wersja aktualna od 2016-10-25
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 54
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 24 października 2016 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2421/2016
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 września 2016 r. na samolocie EXTRA 300 SC, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
Na lotnisku w Mielcu EPML, pilot samolotu EXTRA 300 S.C nie sprawdził przed rozpoczęciem kołowania czy owiewka kabiny jest prawidłowo zamknięta. W trakcie kołowania do pasa startowego owiewka otworzyła się pod wpływem strug powietrza zaśmigłowego i uległa zniszczeniu.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Nieprawidłowe zamknięcie owiewki kabiny.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Samson |