Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2016-10-21
Wersja aktualna od 2016-10-21
obowiązujący
KOMUNIKAT NR 44
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 21 października 2016 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1250/2016
Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 czerwca 2016 r. na Tecnam P2008-JC, klasyfikuję do kategorii:
„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.
2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:
W dniu 10 czerwca 2016 r. ok. godz. 11:40 (LMT) podczas inspekcji PML przez sokolnika na RWY 27 (na wschód od skrzyżowania RWY 27 z TWY A) została znaleziona osłona czujnika przeciągnięcia samolotu Tecnam 2008-JC, która przed lotem powinna być zdjęta. DOPL EPRZ sprawdził pole manewrowe, nie odnajdując żadnych innych przedmiotów.
3. Przyczyna incydentu lotniczego:
Błąd pilota – niestarannie przeprowadzony przegląd przed lotem.
4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Maciej Kozłowski |