Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 89
Wersja aktualna od 2016-10-17
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 89
Wersja aktualna od 2016-10-17
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 35
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 14 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 286/16

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, zaistniały w dniu 23 lutego 2016 r. na samolocie Piaggo P180 Avant II, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T11 – uszkodzenie systemów hydraulicznych”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

W dniu 23.02.2016 r. podczas przyjęcia dyżuru EMS w trakcie przeglądu przedlotowego zauważono krople oleju hydraulicznego w okolicy końcówki tłoczyska siłownika sterowania przednią golenią podwozia. W celu weryfikacji szczelności wykonano sprawdzenie działania układu sterowania przednią golenią. W trakcie testu wystąpił silny wyciek płynu hydraulicznego z otworu drenażowego umieszczonego w końcówce tłoczyska. Samolot został wstrzymany od wykonywania lotów. Personel techniczny SOT zgodnie z AMM 32-50-00 wymienił niesprawny siłownik na sprawny (po remoncie). Uzupełniono płyn hydrauliczny i dokonano sprawdzenia systemu na szczelność – nie zgłoszono uwag. Wykonano z wynikiem pozytywnym test układu sterowania przednią golenią podwozia. Sprawny samolot przywrócono do eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyną zaistniałego zdarzenia była wewnętrzna nieszczelność siłownika hydraulicznego sterowania przednią golenią podwozia.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Z zaistniałym zdarzeniem zapoznano personel operacyjny SZT oraz personel techniczny obsługujący samoloty Piaggio P180 Avanti.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00