Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 85
Wersja aktualna od 2016-10-06
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 85
Wersja aktualna od 2016-10-06
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 32
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 6 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1274/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 czerwca 2016 r. na spadochronie Opale 150 klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej „PKBWL”, do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 29 czerwca 2016 r.

Michałków – lotnisko EPOM. Skoczek (2044 skoki) wykonywał skok na zadanie „kamera” z samolotu SMG-92, z wysokości 4000 m. Do chwili otwarcia spadochronu przebieg skoku był prawidłowy. W trakcie procesu otwarcia skoczek stwierdził przedłużające się napełnianie czaszy i zablokowanie slidera pod czaszą. Po nieudanych próbach usunięcia nieprawidłowości, skoczek na wysokości około 600 m wykonał pełną procedurę awaryjną i na prawidłowo otwartym spadochronie zapasowym bezpiecznie wylądował w wyznaczonym rejonie. Oględziny wyczepionej czaszy głównej i przedstawiony przez skoczka opis skoku nie pozwoliły na ustalenie przyczyny zakłócenia procesu otwarcia.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Nie ustalono przyczyny zdarzenia lotniczego.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00