Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2015-03-10
Wersja aktualna od 2015-03-10
obowiązujący
OBWIESZCZENIE Nr 2
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 6 marca 2015 r.
w sprawie sprostowania błędu i ogłoszenia sprostowanego tekstu zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica
1. Na podstawie art. 17 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 i Nr 232, poz. 1378) w załączniku do ogłoszenia Nr 27 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 31 grudnia 2014 r. w sprawie opłat lotniskowych na lotnisku Poznań-Ławica (Dz. Urz. ULC poz. 94) prostuje się następujące błędy:
1) w pkt 5 błąd polegający na nadaniu nowego brzmienia pkt 3.1 podczas gdy punkt ten nie uległ zmianie;
2) w pkt 6:
a) błąd polegający na nadaniu nowego brzmienia pkt 3.4 podczas gdy punkt ten nie uległ zmianie,
b) zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:
„po pkt 3.3 dodaje się punkt 3.4 w brzmieniu:
„3.4 Opłata hałasowa
3.4.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.4.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka
3.4.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.4.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 EPNdB | 16 |
3.4.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.4.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS: [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1: EPNdB (approach) -9
3.4.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.4.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.””;
powinno być:
„po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 – 3.5.7 w brzmieniu:
„3.5 Opłata hałasowa
3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.
3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 FPNdB | 16 |
3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS: [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1: EPNdB (approach) -9.
3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.””
3) w pkt 7 zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:
„po pkt 3.4 dodaje się pkt 3.5, który otrzymuje brzmienie:
„3.5 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.5.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.””
powinno być:
„po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:
„3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.””;
4) w pkt 13 zamiast dotychczasowej treści w brzmieniu:
„w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
„5.3.3 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.””
powinno być:
„w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
„5.3.3 akapit 2 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.””
2. Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 w związku z art. 77h ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393 oraz z 2014 r. poz. 768) ogłasza się jako załącznik do niniejszego obwieszczenia sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań–Ławica.
wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Izabela Szymajda-Wojciechowska |
Załącznik do obwieszczenia Nr 2
Prezesa Urzędu Lotnictwa
Cywilnego z dnia 6 marca 2015 r.
Sprostowany tekst zmiany taryfy opłat lotniskowych dla lotniska Poznań–Ławica
W taryfie opłat lotniskowych dla lotniska Poznań-Ławica (Dz. Urz. ULC z 2014 r., poz. 94) wprowadza się następujące zmiany:
1) pkt 1.6 otrzymuje brzmienie:
„Niniejsza taryfa wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2014 roku.”;
2) pkt 2.5.a otrzymuje brzmienie:
„2.5.a jest obsługiwane w ciągu roku w większości z częstotliwością min. 2 operacji startów w tygodniu.”;
3) pkt 2.6.a otrzymuje brzmienie:
„2.6.a w każdym tygodniu obsługiwany jest z częstotliwością minimum 1 operacji startu dziennie, przez co najmniej 5 dni w tygodniu.”;
4) pkt 2.16 otrzymuje brzmienie:
„2.16 Godziny nocne – godziny określone przez Zarządzającego lotniskiem POZNAŃ/Ławica jako czas od godziny 22:00 do godziny 06:00 dnia następnego włącznie.”;
5) po pkt 3.4.4 dodaje się pkt 3.5 – 3.5.7 w brzmieniu:
„3.5 Opłata hałasowa
3.5.1 Opłata naliczana jest od każdej operacji startu i lądowania wykonanej w godzinach nocnych.
3.5.2 Wysokość opłaty jest uzależniona od przyznanej punktacji Quota Count statku powietrznego oraz od MTOW zgodnie ze wzorem:
(QC1 + QCS) * MTOW * stawka.
3.5.3 Stawka opłaty hałasowej za każdą rozpoczętą tonę statku powietrznego wynosi 5,00 PLN.
3.5.4 Punktacja Quota Count: statki powietrzne klasyfikowane są w grupach na podstawie parametrów akustycznych, ustalonych w oparciu o dane o poziomie hałasu w EPNdB emitowanego w czasie startu i lądowania, określone w procesie certyfikacji statków powietrznych w zakresie hałasu.
Klasyfikacja hałasowa | Quota Count |
Poniżej 84 EPNdB | 0 |
84-86,9 EPNdB | 0,25 |
87-89,9 EPNdB | 0,5 |
90-92,9 EPNdB | 1 |
93-95,9 EPNdB | 2 |
96-98,9 EPNdB | 4 |
99-101,9 EPNdB | 8 |
powyżej 101,9 EPNdB | 16 |
3.5.5 Poziom hałasu w EPNdB na potrzeby ustalenia punktacji Quota Count z tabeli w pkt 3.5.4 wyznacza się ze wzoru:
a) Starty QCS: [EPNdB (lateral)+EPNdB (flyover)]/2
b) Lądowania QC1: EPNdB (approach) -9.
3.5.6 Podstawę wyliczenia QC1 i QCS stanowi świadectwo zdatności w zakresie hałasu zawierające wszystkie informacje niezbędne do ustalenia stawki opłaty hałasowej. Jeśli usługobiorca nie przekazał do Portu lotniczego takiego świadectwa, przyjmuje się że QC1 i QCS wynoszą 16.
3.5.7 W przypadku gdy w godzinach nocnych wykonywana jest jedna operacja statku powietrznego, opłatę nalicza się tylko dla tej operacji.”;
6) po pkt 3.5.7 dodaje się pkt 3.6 i 3.6.1 w brzmieniu:
„3.6 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu
3.6.1 Opłata za zapewnienie ochrony i kontrolę bezpieczeństwa pasażerów i ich bagażu pobierana jest za każdego pasażera i wynosi 6,00 PLN.”;
7) pkt 5.1.8.a otrzymuje brzmienie:
„5.1.8.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
8) pkt 5.1.12.d otrzymuje brzmienie:
„5.1.12.d Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
9) pkt 5.2.5.a otrzymuje brzmienie:
„5.2.5.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
10) pkt 5.2.10.a otrzymuje brzmienie:
„5.2.10.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
11) pkt 5.3.2.a otrzymuje brzmienie:
„5.3.2.a Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
12) w pkt 5.3.3 akapit 2 otrzymuje brzmienie:
„5.3.3 akapit 2 Zniżka będzie naliczana na podstawie planowanego rozkładu lotów lub pisemnej informacji ze strony przewoźnika z włączeniem korespondencji elektronicznej.”;
13) po pkt 5.2.5.b dodaje się pkt 5.2.5.c, który otrzymuje brzmienie:
„5.2.5.c Zniżka będzie naliczana w stosunku do połączeń w regularnym przewozie lotniczym, przekierowanych oraz dodatkowych na połączeniach objętych zniżką.”;
14) uchyla się pkt 5.2.6.c;
15) uchyla się pkt 5.2.10.e.