Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-05-02
Wersja aktualna od 2013-05-02
obowiązujący
DECYZJA NR 14
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 5 marca 2013 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej
Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, 951 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 134) w związku z § 4 ust. 4, § 5 ust. 2, § 8 ust. 8 i § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324 oraz z 2012 r. poz.784) zarządza się, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się:
1) zmianę granic pionowych i poziomych strefy kontrolowanej lotniska Warszawa Modlin (CTR EPMO):
Oznaczenie przestrzeni powietrznej oraz współrzędne jej granic bocznych (WGS-84) | Granice pionowe | Klasyfikacja przestrzeni powietrznej | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki |
52°29'01”N 020°21'30”E | 2000 ft GKD | C | 123.925 MHz |
2) wprowadzenie nowego segmentu „I” rejonu kontrolowanego lotniska Warszawa (TMA Warszawa):
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni | Organ kierujący ruchem | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki |
SEKTOR ”I” Linia łącząca następujące punkty: 52°35'18”N 020°39'16”E | 2000 ft 1500ft AMSL C | APP Warszawa | 120.050MHz |
3) zmianę granic poziomych sektorów A i B rejonu kontrolowanego lotniska Szczecin (TMA Szczecin):
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni | Organ kierujący ruchem | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki |
SEKTOR „A” Linia łącząca następujące punkty: 53°47'11”N 014°40'22”E | 6500 ft AMSL C | TWR Szczecin | 121.250 (MHz) |
SEKTOR ”B” Linia łącząca następujące punkty: 53°47'11”N 014°40'22”E | FL 135 C | TWR Szczecin ACC Warszawa1) | 121.250 (MHz) 134.925 (MHz) |
1) W stosunku do lotów tranzytowych (patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 „Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez: a) ACC Warszawa w drogach lotniczych ATS-RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk.”).
4) zmianę granic pionowych i poziomych strefy ruchu lotniskowego lotniska Warszawa Modlin (ATZ EPMO):
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (AMSL) | Czas | Częstotliwość/ Znak wywoławczy/ | Uwagi |
ATZ Warszawa/ Modlić (EPMO) | 52°29'01”N 020°21'30”E | (200Qft) | ATZ Warszawa/ | MODLIN | En po |
5) zmianę granic poziomych segmentu C strefy czasowo wydzielonej (TSA 13); pozostałe segmenty A i B pozostają bez zmian:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (ft/AMSL) | Okres aktywności | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EP TSA 13C | 53°57'19”N 014°16'14”E | FL245 | Zgodnie z AUP. | NIL |
6) zmianę granic poziomych trasy lotniczej (TFR 13):
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (ft/AMSL) | Okres aktywności | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EP TFR 13 | 53°50'15”N 014°19'27”E | FL145 | Zgodnie z AUP. | Strefa kolizyjna. Patrz: ENR 2.2.2 |
7) wprowadzenie strefy czasowo wydzielonej na potrzeby ćwiczeń sił powietrznych Słowacji „STRELA 1-2013” organizowanych w terminie 14-16 maja 2013 r. (EP TSA D101):
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (ft/AMSL) | Okres aktywności | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EP TSA D 101 | 54°46'00”N 015°08'00”E | FL325 | Zgodnie z AUP. | NIL |
8) likwidację stałych tras lotnictwa wojskowego od MRT 21 do MRT 66;
9) likwidację współrzędnych punktów sieci stałych tras lotnictwa wojskowego: od 1 MRT do 7 MRT włącznie, od 9 MRT do 12 MRT włącznie, 14 MRT, od 22 MRT do 26 MRT włącznie, 33 MRT, 35 MRT, 74 MRT, 76 MRT, 81 MRT, od 99 MRT do 112 MRT włącznie;
10) likwidację następujących segmentów w sieci stałych tras lotnictwa wojskowego MRT: 01 - 02, 07 - 08, 09 - 10, 10 - 11, 11 - 12, 12 - 74, 13 - 74, 13 - 76, 01 - 23, 02 - 03, 03 - 04, 04 - 05, 04 - 22, 05 - 06, 05 - 20, 06 - 07, 06 - 18, 08 - 09, 13 - 14, 14 - 16, 14 - 33, 18 - 29, 20 - 22, 22 - 23, 23 - 24, 24 - 25, 25 - 26, 25 - 43, 26 - 27, 31 - 35, 31 - 81, 32 - 81, 33 - 34, 33 - 81, 34 - 35, 11 - 99, 99 - 100, 99 - 106, 100 - 101, 101 - 102, 102 - 103, 103 - 104, 104 - 105, 105 - 12, 106 - 107, 107 - 108, 108 - 109, 109 - 110, 110 - 111, 111 - 112.
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem 2 maja 2013 r.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Piotr Ołowski |