Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2013 poz. 25
Wersja aktualna od 2013-02-05
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2013 poz. 25
Wersja aktualna od 2013-02-05
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 19
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 lutego 2013 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 47/05

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 kwietnia 2005 r., na szybowcu SZD-9bis Bocian 1E, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „Podwozie - T3”.

2. Opis okoliczności wypadku:

W aeroklubie regionalnym wykonywano loty szkolne na szybowcach. Podczas końcowej fazy dobiegu w trakcie lądowania po wykonaniu lotu szkolnego nastąpiło wyrwanie osi koła podwozia głównego z obejm widelca podwozia i oddzielenie się koła od szybowca. Oderwane koło weszło w kontakt z dolnymi pokryciami tylnej części kadłuba, powodując dalsze uszkodzenia.

Warunki atmosferyczne nie miały wpływu na zaistnienie zdarzenia.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że najbardziej prawdopodobną przyczyną wypadku było zniszczenie sworzni obejm osi koła podwozia głównego i w następstwie wyłamanie części obejm spowodowane zużyciem eksploatacyjnym.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Ołowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00