Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2012-11-15
Wersja aktualna od 2012-11-15
obowiązujący
DECYZJA NR 24
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 26 września 2012 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej
Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933 i 951) w związku z § 4 ust. 4, § 5 ust. 2, § 8 ust. 8 i § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324 oraz z 2012 r. poz. 784) zarządza się, co następuje:
§ 1.Zatwierdza się:
1) zmianę granic poziomych i pionowych strefy ruchu lotniskowego lotniska wojskowego Radom MATZ EPRA:
Oznaczenie | Granice Poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni | Czas aktywności | Częstotliwość/ Znak wywoławczy/ | Uwagi | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
MATZ RADOM A (EPRA A) | 51°22'45"N | 021°03'03"E | 1050 m (3500 ft) | H24 | RADOM INFO | W MATZ działa wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. EN po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem minimum 24HR |
MATZ RADOM B (EPRA B) | 51°17'14"N | 021o28'42"E | 1050 m (3500 ft) | H24 | RADOM INFO | W MATZ działa wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury' wojskowe. EN po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem minimum 24HR |
MATZ RADOM C (CEPRA C) | 51°26'21"N | 021°09'10"E | 1050 m (3500 f) | Zgodnie z AUP | RADOM INFO | W MATZ działa wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. EN po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem minimum 24HR |
MATZ RADOM D (EPRAD) | 51°22'45"N | 021°03'03"E | FL095 | Zgodnie z AUP | RADOM INFO | W MATZ działa wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. EN po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem minimum 24HR |
| ||||||
| 51°23'09”N | 021°41'09”E |
|
|
|
|
2) wprowadzenie strefy kontrolowanej lotniska Lublin CTR EPLB:
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni | Organ kierujący ruchem | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
Lublin CTR1 |
| TWR LUBLIN | 121,250 (MHz) | |
51°18'09”N | 022°52'17"E | 550 m (1800 ft) AMSL | ||
| ||||
| ||||
D | ||||
|
Uwagi:
1 CTR Lublin aktywny w okresie czasu pracy organu TWR
AD 2.3 Godziny pracy
Poniedziałek: 15.30 - 20.00 LMT
Wtorek, Czwartek: 07.00 - 21.00 LMT
Środa: 15.30 - 20.00 LMT
Piątek: 15.00 - 20.00 LMT
Sobota: 16.00 - 20.00 LMT;
3) wprowadzenie rejonu kontrolowanego lotniska Lublin TMA Lublin:
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni | Organ kierujący ruchem | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
TMA EPLB2: | 1700 m (5500 ft) AMSL | TWR LUBLIN | 128.250 MHz | |
Lima łącząca następujące punkty: | ||||
51°22'01"N | 022°46'57"E | D | ||
SEKTOR „B" | 1700 m (5500 ft) AMSL | TWR LUBLIN | 128.250 MHz | |
51°22'51"N | 022°34'35"E | |||
D |
51°14'19"N | 022°28'27"E |
|
|
|
SEKTOR „C" | FL095 | TWR LUBLIN | 128.250 MHz | |
51°22'51"N | 022°26'41"E | |||
D | ||||
SEKTOR „D" | EL135 | TWR LUBLIN | 128.250 MHz | |
Linia łącząca następujące punkty: | ||||
51°22'51"N | 022°26'41"E | |||
C |
2 TMA Lublin aktywny w okresie czasu pracy organu TWR.
4) zmianę granic pionowych i poziomych strefy ruchu lotniskowego lotniska Lublin-Radawiec ATZ EPLR:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe | Częstotliwość/ (MHz) Znak wywoławczy/ | Okres aktywności | |
1 | 2 | 3 | 4 |
| |
ATZ EPLR | 51°12'06"N | 022°13'39"E | 762 m (2500 ft) | Bez zmian | Bez zmian |
5) zmianę granic strefy czasowo rezerwowanej TRA 56:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe | Czas aktywności | Częstotliwość/Znak wywoławczy/Języki | Uwagi | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
EP TRA 56 | 51°12'06”N | 022°13'39"E | FL145 | Bez zmian | Bez zmian | Bez zmian |
6) likwidację strefy czasowo rezerwowanej TRA 35;
7) wprowadzenie strefy czasowo wydzielonej TSA 03:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Okres aktywności | Uwagi | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
EP TSA 03A | 51°04'43"N | 022°37'47"E | FL095 | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA |
EPTSA 03B | 51°04'23"N | 022°33'26"E | FL095 | Zgodnie z AUT | Strefa kolizyjna z TMA |
EP TSA 03C | 51°06'53"N | 022°07'21"E | FL095 | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA |
EP TSA 03D | 51°14'37"N | 022°14'10"E | FL095 | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA |
8) zmianę granic poziomych i pionowych strefy czasowo wydzielonej TSA 04:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Okres aktywności | Uwagi | |||
EP TSA 04A | 51o49'36”N | 022°06'15"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL | ||
EP TSA 04B | 51°41'18"N | 021°44'15"E | FL085 GND | Zgodnie z AUP | NIL | ||
EP TSA 04C | 52°01'06"N | 022°59'44"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL | ||
EP TSA 04D | 51°19'14"N | 023°06'14"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL | ||
EP TSA 04E | 51°01'45"N | 022°36'25"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL | ||
EP TSA 04F | 50°40'10"N 50°59'54"N 51°01'45"N 50o43'01”N 50°40'10"N | 022°40'25"E | FL125 | Zgodnie z AUP | NIL | ||
| |||||||
EP TSA 04G | 51°49'36"N | 022°06'15"E | FL125 | Zgodnie z AUP | NIL |
9) zmianę granic poziomych i pionowych strefy wydzielonej TSA 05:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe | Okres aktywności | Uwagi | |
EP TSA 05A | 51°00'00"N | 021°43'59"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05B | 51°24'09"N | 021°20'58"E | FL125 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05C | 51°25'11"N | 021°29'56"E 021°44'15"E 021°59'05"E 021°46'57"E 021°29'56"E | EL125 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05D | 51°04'57"N | 021°46'57"E | FL095 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05E | 51°00'00"N | 021°43'59"E | FL125 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05F | 50°40'37"N | 020°59'25"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL |
EP TSA 05G | 50°59'01"N | 020°54'39"E | FL245 | Zgodnie z AUP | NIL |
10) wprowadzenie strefy czasowo wydzielonej TSA 68:
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe | Okres aktywności | Uwagi | |
EP TSA 68 | 51°10'43"N | 022°57'39"E | 1700 m (5500 ft) AMSL | Zgodnie z AUP | Strefa lotów testowych PZL Świdnik |
11) zmianę przebiegu stałej trasy lotnictwa wojskowego MRT 2:
1. Lotnisko DĘBLIN (EPDE) 51°33'04,12"N 021°53'31,30"E
2. Miejscowość KOŃSKOWOLA 51°24'32"N 022°03'12"
3. Miejscowość JANÓW LUBELSKI 50°42'32"N 022°24'59"E
4. Miejscowość KRASNYSTAW 50°59'06"N 023°10'35"E
5. Miejscowość CYCÓW 51°18'15"N 023°07'58"E
6. Miejscowość OSTRÓW LUBELSKI 51°29'36"N 022°51'20"E
7. Miejscowość BARANÓW 51°33'30"N 022°08'10"E
1. Lotnisko DĘBLIN (EPDE) 51°33'04,12"N 021°53'31,30"E
Górna granica: 700 m (2297 ft) AMSL Dolna granica: 300 m (984 ft) AMSL;
12) zmianę przebiegu stałej trasy lotów niskich lotnictwa wojskowego MRT 65:
76 - 13 - 8 - 9 - 10 - 11 - 99 - 106 - 107 - 108 - 109 -
110 (51°05'04"N 023°31'25"E)
111 (51°18'15"N 023°07'58"E)
112 (51°29'36"N 022°51'20"E);
13) likwidację strefy ruchu lotniskowego lotniska Świdnik ATZ EPSW;
14) zmianę w sieci dróg lotniczych:
§ 2. Decyzja wchodzi w życie z dniem 15 listopada 2012 r.
p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych |