Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 82
Wersja aktualna od 2012-09-10
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 82
Wersja aktualna od 2012-09-10
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 55
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 10 września 2012 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 607/12

Na podstawie § 31 ust. 3 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 17 czerwca 2012 r., na paralotni Pluto L z napędem, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Postępowanie umyślne
- H1”.

2. Opis okoliczności poważnego wypadku lotniczego:

Pilot wystartował na paralotni z napędem do lotu rekreacyjnego. Następnie dołączył do pięciu innych pilotów znajdujących się już w powietrzu. Grupa paralotni kontynuowała lot w kierunku rzeki San. Pilot mijając pierwsze gospodarstwo w miejscowości obserwował linie wysokiego napięcia biegnące wzdłuż trasy przelotu, jednakże nie zauważył linii, które usytuowane były w poprzek toru jego lotu na wysokości około 10 m. Lot wykonywany był na wysokości tych linii. Pilot zderzył się z linią wysokiego napięcia i spadł na ziemię. Zgodnie z relacją pilota główną przyczyną niezauważenia linii biegnących w poprzek toru lotu był fakt wykonywania lotu w kierunku pod słońce i w ciemnych okularach. Wskutek zdarzenia pilot doznał ciężkich obrażeń ciała.

Pilot, lat 34, posiadał ważne świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni.

3. Przyczyna poważnego wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było wykonywanie przelotu na zbyt małej wysokości.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00