Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 66
Wersja aktualna od 2012-07-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 66
Wersja aktualna od 2012-07-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 43
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 12 lipca 2012 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 1105/11

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 sierpnia 2011 r., na spadochronie Navigator 290, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji
- H2” .

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał swój pierwszy skok w życiu. Na wysokości 4000 m oddzielił się od samolotu w asyście dwóch instruktorów. Na wysokości około 1500 m, zgodnie z planem otworzył czaszę główną, która napełniła się prawidłowo. Z relacji osób, które obserwowały lot ucznia-skoczka wynika, że początkowo uczeń-skoczek leciał nad lotniskiem z kursem wschodnim, północno-wschodnim. Na wysokości około 300-200 m skoczek wykonał zakręt w lewo i zaczął lecieć z kursem zachodnim. Wówczas znajdował się w rejonie północnej granicy lotniska. Po chwili uczeń-skoczek zmienił kierunek lotu na północno-wschodni i zaczął oddalać się od lotniska. Lądowanie nastąpiło w lesie. Podczas lądowania uczeń-skoczek doznał poważnych obrażeń ciała.

Prędkość wiatru przy ziemi podczas skoku wynosiła 3÷5 m/s.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego była prawdopodobna utrata przez ucznia-skoczka orientacji geograficznej.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00