Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 46
Wersja aktualna od 2012-06-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 46
Wersja aktualna od 2012-06-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 11
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 30 maja 2012 r.

w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696 z późn. zm.1)), w związku z § 4 ust. 4, § 5 ust. 2 i § 8 ust. 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Zatwierdza się:

1) zmianę granic rejonu kontrolowanego lotniska Warszawa i wprowadzenie sektora H (Granice sektorów E, F, G pozostają bez zmian):

OPIS I GRANICE POZIOME

GRANICE PIONOWE
I KLASA PRZESTRZENI

ORGAN KIERUJĄCY RUCHEM

CZĘSTOTLIWOŚĆ,
ZNAK
WYWOŁAWCZY,
JĘZYKI

SEKTOR „A”

125.050 (MHz)

52°17'03”N

020°03'13”E

APP

WARSZAWA

52°33'27”N

020°15'42”E

WARSZAWA

ZBLIŻANIE

52°37'38”N

020°39'38”E

PL, EN

52°42'37”N

020°46'02”E

52°39'39”N

020°51'20”E

128.800 (MHz)

52°41'11”N

021°12'44”E

FL 225

WARSZAWA

52°33'36”N

021°15'53”E

610 m (2000 ft) AMSL

ZBLIŻANIE

52°29'19”N

021°15'49”E

PL, EN

52°26'20”N

021°09'25”E

52°19'10”N

021°18'33”E

C

129.375 (MHz)

52°17'00”N

021°26'15”E

WARSZAWA

52°07'00”N

021°32'41”E

DIRECTOR

52°07'17”N

021°37l21”E

PL, EN

51°59'02”N

021°37'53”E

ACC

51°49'55”N

021°30'48”E

WARSZAWA1

51°45'14”N

021°23'53”E

51°47'13”N

021°04'14”E

135.925 (MHz)

52°17'03”N

020°03'13”E

WARSZAWA

KONTROLA

PL, EN

SEKTOR „B”

125.050 (MHz)

51°43'34”N

020°33'56”E

WARSZAWA

51°37'17”N

021°28'07”E

ZBLIŻANIE

51°41'51”N

021°35'55”E

APP

PL, EN

51°48'09”N

021°47'05”E

WARSZAWA

52°05'40”N

022°01'54”E

128.800 (MHz)

52°25'59”N

021°51'34”E

WARSZAWA

52°26'17”N

021°33'28”E

ZBLIŻANIE

52°26'11”N

021°19'37”E

FL 225

PL, EN

52°29'19”N

021°15'49”E

1050 m (3500 ft) AMSL

52°26'20”N

021°09'25”E

129.375 (MHz)

52°19'10”N

021°18'33”E

WARSZAWA

52°17'00”N

021°26'15”E

DIRECTOR

52°07'00”N

021°32'41”E

C

PL, EN

52°07'17”N

021°37'21”E

51°59'02”N

021°37'53”E

51°49'55”N

021°30'48”E

ACC

51°45'14”N

021°23'53”E

WARSZAWA1

135.925 (MHz)

51°47'13”N

021°04'14”E

WARSZAWA

52°17'03”N

020°03'13”E

KONTROLA

51°43'34”N

020°33'56”E

PL, EN

125.050 (MHz)

APP

WARSZAWA

WARSZAWA

ZBLIŻANIE

SEKTOR „C”

PL, EN

52°17'03”N

020°03'13”E

128.800 (MHz)

52°25'34”N

019°58'30”E

FL 225

WARSZAWA

52°42'09”N

020°13'03”E

1050 m (3500 ft) AMSL

ZBLIŻANIE

52°42'29”N

020°34'45”E

PL, EN

52°42'37”N

020°46'02”E

52°37'38”N

020°39'38”E

C

129.375 (MHz)

52°33'27”N

020°15'42”E

WARSZAWA

52°17'03”N

020°03'13”E

DIRECTOR

ACC

PL, EN

WARSZAWA1

135.925 (MHz)

WARSZAWA KONTROLA
PL, EN

SEKTOR „D”

125.050 (MHz)

WARSZAWA

APP

ZBLIŻANIE

51°47'03”N

020°03'38”E

WARSZAWA

PL, EN

52°34'37”N

019°40'33”E

52°41'43”N

019°49'12”E

128.800 (MHz)

52°51'14”N

020°15'19”E

WARSZAWA

52°46'13”N

020°24'44”E

ZBLIŻANIE

52°42'29”N

020°34'45”E

FL 225

PL, EN

52°42'09”N

020°13'03”E

2000 m (6500 ft) AMSL

52°25'34”N

019°58'30”E

129.375 (MHz)

52°17'03”N

020°03'13”E

WARSZAWA

51°43'34”N

020°33'56”E

C

DIRECTOR

51°37'17”N

021°28'07”E

PL, EN

51°25'35”N

021°07'49”E

51°30'03”N

020°03'36”E

ACC

51°32'13”N

019°57'41”E

WARSZAWA1

135.925 (MHz)

51°39'58”N

019°57'37”E

WARSZAWA

51°47'03”N

020°03'38”E

KONTROLA

PL, EN

SEKTOR „E”

125.050 (MHz)

52°11'00”N

020°40'00”E

WARSZAWA

52°12'28”N

020°42'01”E

ZBLIŻANIE

52°08'52”N

020°45'47”E

PL, EN

52°00'43”N

021°00'38”E

610 m (2000 ft) AMSL

APP

128.800 (MHz)

52°02'23”N

021°07'19”E

305 m (1000 ft) AMSL

WARSZAWA

WARSZAWA

52°07'57”N

021°10'36”E

ZBLIŻANIE

52°05'34”N

021°12'39”E

PL, EN

52°02'25”N

021°12'31”E

C

129.375 (MHz)

52°00'20”N

021°12'04”E

WARSZAWA

51°58'38”N

021°06'59”E

DIRECTOR

51°58'40”N

020°58'15”E

PL, EN

52°06”04”N

020°45'30”E

52°11'00”N

020°40'00”E

125.050 (MHz)

WARSZAWA

SEKTOR „F”

ZBLIŻANIE

PL, EN

52°10'08”N

021°07'31”E

610 m (2000 ft) AMSL

APP

128.800 (MHz)

52°09'52”N

021°12'26”E

457 m (1500 ft) AMSL

WARSZAWA

WARSZAWA

52°05'34”N

ZBLIŻANIE

021°12'39”E

PL, EN

52°07'57”N

021°10'36”E

C

129.375 (MHz)

52°10'08”N

021°07'31”E

WARSZAWA

DIRECTOR

PL, EN

125.050 (MHz)

SEKTOR „G”

WARSZAWA

ZBLIŻANIE

52°11'00”N

020°40'00”E

PL, EN

52°15'46”N

020°37'35”E

128.800 (MHz)

52°16'55”N

020°38'52”E

610 m (2000 ft) AMSL

APP

WARSZAWA

52°16'47”N

020°56'21”E

457 m (1500 ft) AMSL

WARSZAWA

ZBLIŻANIE

52°15'38”N

020°57'05”E

PL, EN

52°15'48”N

020°55'56”E

129.375 (MHz)

52°15'47”N

020°50'10”E

C

WARSZAWA

52°15'32”N

020°46'15”E

DIRECTOR

52°12'28”N

020°42'01”E

PL, EN

52°11'00”N

020°40'00”E

125.050 (MHz)

APP

WARSZAWA

SEKTOR „H”

WARSZAWA

ZBLIŻANIE

FL 225

PL. EN

51°30'03”N

020°03'36”E

FL 095

128.800 (MHz)

51°19'00”N

020°33'02”E

WARSZAWA

51°15'12”N

020°49'58”E

ZBLIŻANIE

51°25'35”N

021°07'49”E

PL, EN

51°30'03”N

020°03'36”E

129.375 (MHz)

WARSZAWA

ACC

DIRECTOR

WARSZAWA1

PL. EN

135.925 (MHz)

WARSZAWA

KONTROLA

PL, EN

1) W stosunku do lotów tranzytowych (patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 „Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez ACC Warszawa w drogach lotniczych RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk”);

2) wprowadzenie strefy kontrolowanej lotniska Warszawa-Modlin:

Oznaczenie przestrzeni powietrznej oraz współrzędne geograficzne jej granic bocznych (WGS-S4)

Granice pionowe (AMSL)

Klasyfikacja przestrzeni powietrznej

Znak wywoławczy oraz języki używane przez organ ATS

1

3

4

Warszawa-Modlin CTR1

Lina łącząca następujące punkty:

52°29'01”N

020°21'30”E

52°26'02”N

020°21'45”E

52°22'56”N

020°30'27”E

52°22'54”N

020°36'00”E

610 m (2000 ft)

C

Modlin Tower (123.925 MHz)

52°27'06”N

GND

PL, EN

020°52'20”E

52°29'57”N

020°51'26”E

52°35'43”N

020°45'32”E

52°36'15N

020°45'58”E

52°29'01”N

020°21'30”E

Warszawa-Modlin ATZ2

52°29'01”N

020°21'30”E

52°26'02”N

020°21'45”E

52°22'56”N

610 m (2000 ft)

020°30'27”E

GND

52°22'54”N

020°36'00”E

G

Modlin INFORMACJA

52°27'06”N

(120.325 MHz)

020°52'20”E

PL.EN3

52°29'57”N

020°51'26”E

52°35'43”N

020°45'32”E

52°36'15”N

020°41'58”E

52°29'01”N

020°21'30”E

UWAGI:

1 CTR Warszawa - Modlin aktywny w okresie zapewniania służby TWR.

2 ATZ Warszawa - Modlin aktywny w okresie zapewniania służby AFIS.

3 Po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem 24 HR.

AD 2.18

Godziny pracy

- TWR: 04.00 - 22.00 (03.00 - 21.00) UTC1

- AFIS: 22:00 - 04.00 (21.00 - 03.00) UTC1

Patrz GEN 2.1

3) reorganizacja strefy czasowo wydzielonej TSA 45 (obecne strefy zostają usunięte):

Oznaczenie

Granice poziome

Granice pionowe (m/ft AMSL)

Okres aktywności

Uwagi

1

2

3

4

5

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z IMA WARSZAWA
Patrz: ENR 2.2.2

EP TSA

52°19'19”N”

45A

020°54'31”E

52°20'49”N

1050 m (3500ft)

020°55'34”E

610 m (2000 ft)

52°15'52”N

021°00'30”E

52°15'43”N

020°56'58”E

52°19'19”N

020°54'31”E

EP TSA

52°20'49”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR 2.2.2

45B

020°55'34”E

52°26'20”N

021°09'25”E

52°22'31”N

021°14'13”E

52°19'10”N

1500 m (5000 ft)

021°18'33”E

610 m (2000 ft)

52°17'29”N

021°07'32”E

52°15'52”N

021°00'30”E

52°20'49”N

020°55'34”E

EP TSA

52°22'31”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR. 2.2.2

45C

021°14'13”E

52°25'15”N

021°20'45”E

52°23'08”N

021°23'20”E

52°22'52”N

021°29'24”E

1500 m (5000 ft)

52°20'08”N

1050 m (3500 ft)

021°26'10”E

52°20'00”N

021°23'43”E

52°19'10”N

021°18'33”E

52°22'31”N

021°14'13”E

EP TSA

52°26'11”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR 2.2.2

45D

021°19'37”E

52°26'17”N

021°33'28”E

52°22'52”N

021°29'24”E

2000 m (6500 ft)

52°23'08”N

1050 m (3500 ft)

021°23'20”E

52°25'15”N

021°20'45”E

52°26'11”N

021°19'37”E

EP TSA

52°26'20”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR 2.2.2

45E

021°09'25”E

52°29'19”N

1500 m (5000 ft)

021°15'49”E

52°26'11”N

021°19'37”E

1050 m (3500 ft)

52°25'15”N

021°20'45”E

52°22'31”N

021°14'13”E

52°26'20”N

021°09'25”E

EP TSA

52°20'49'N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR 2.2.2

45F

020°55'34”E

52°27'45”N

021°01'31”E

52°32'38”N

1500 m (5000 ft)

021°11'36”E

610 m (2000 ft)

52°29'19”N

021°15'49”E

52°26'20”N

021°09'25”E

52°20'49”N

020°55'34”E

EP TSA

52°27'45”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców
Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR. 2.2.2

45G

021°01'31”E

52°35'49”N

021°07'32”E

1500 m (5000 ft)

52°32'38”N

610 m (2000 ft)

021°11'36”E

52°27'45”N

021°01'31”E

EP TSA

52°40'24”N

Zgodnie
z AUP.

Strefa lotów szybowców Aeroklubu Warszawskiego. Strefa kolizyjna z TMA WARSZAWA.
Patrz: ENR 2.2.2

45H

021°01'40”E

52°37'59”N

021°04'45”E

52°35'49”N

021°07'32”E

FL 095

52°32'38”N

021°11'36”E

610 m (2000 ft)

52°29'19”N

021°15'49”E

52°33'36”N

021°15'53”E

52°41'11”N

021°12'44”E

52°40'24”N

021°01'40”E

4) wprowadzenie strefy czasowo rezerwowanej TRA 45:

Oznaczenie

Granice poziome

Granice
pionowe
(m/ft AMSL)

Częstotliwość/ Znak wywoławczy/ Języki/ (MHz)

Okres
aktywno-
ści

Uwagi

1

2

3

4

5

6

125.050 (MHz)
128.800 (MHz)
WARSZAWA
ZBLIŻANIE
PL. EN

Zgodnie
z AUP.

Przestrzeń
klasy C
Strefa kolizyjna
z TMA Warszawa
Patrz: ENR 2.2.2

EP TRA

52°34'53”N

45A

020°49'29”E

FL 145

52°36'57”N

610 m (2000 ft)

020°48'22”E

52°38'39'N

020°53'13”E

52°34'48”N

020°59'44”E

52°31'41”N

020°55'05”E

52°34'53”N

020°49'29”E

EP TRA

52°34'48”N

125.050 (MHz)
128.800 (MHz) WARSZAWA ZBLIŻANIE
PL. EN

Zgodnie
z AUP.

Przestrzeń
klasy C
Strefa kolizyjna
z TMA Warszawa
Patrz: ENR 2.2.2

45B

020°59'44”E

52°37'59”N

021°04'45”E

52°40'24”N

FL 145

021°01'40”E

610 m (2000 ft)

52°39'39”N

020°51'20”E

52°38'39”N

020°53'13”E

52°34'48”N

020°59'44”E

EP TRA

52°36'57”N

125.050 (MHz)
128.800 (MHz)
WARSZAWA
ZBLIŻANIE
PL. EN

Zgodnie
z AUP.

Przestrzeń
klasy C
Strefa kolizyjna
z TMA Warszawa
Patrz: ENR 2.2.2

45C

020°48'22”E

52°39'21”N

020°42'44”E

52°41'43”N

020°47'39”E 52°39'39”N

FL 145

610 m (2000 ft)

020°51'20”E

52°38'39”N

020°53'13”E

52°36'57”N

020°48'22”E

118.775 (MHz)
OLSZTYN
INFORMACJA
PL. EN

Zgodnie
z AUP.

Przestrzeń
klasy G
Strefa skoków
spadochronowych
Aeroklubu
Warszawskiego

EP TRA

52°34'53”N

610 m (2000 ft)

45D

020°49'29”E

GND

52°36'57”N

020°48'22”E

52°38'39”N

020°53'13”E

122.200 (MHz)

52°34'48”N

CHRCYNNO

020°59'44”E

RADIO

52°31'41”N

PL

020°55'05”E

52°34'53”N

020°49'29”E

5) zmianę granic segmentów strefy czasowo wydzielonej TSA02 C, D, E, wprowadzenie segmentu TSA02H (pozostałe segmenty bez zmian):

Oznaczenie

Granice poziome

Granice
pionowe
(m/ft AMSL)

Okres aktywności

Uwagi

1

2

3

4

5

53°00'44”N

bez zmian

bez zmian

bez zmian

019°57'53”E

53°24'52”N

021°53'11”E

52°40'05”N

EP TSA

020°57'12”E

02C

52°39'39”N

020°51'20”E

52°47'42”N

020°36'50”E

52°46'13”N

020°24'44”E

53°00'44”N

019°57'53”E

EP TSA

52°40'05”N

bez zmian

bez zmian

bez zmian

02D

020°57'12”E

53°24'52”N

021°53'11”E

53°40'33”N

022°12'56”E

52°49'58”N

022°17'56”E

52°43'46”N

021°31'25”E

52°41'11”N

021°12'44”E

52°40'05”N

020°57'12”E

EP TSA

52°43'46”N

bez zmian

bez zmian

NIL

02E

021°31'25”E

52°49'58”N

022°17'56”E

52°29'49”N

022°10'49”E

52°25'45”N

022°04'45”E

52°26'17”N

021°33'28”E

52°43'46”N

021°31'25”E

EP TSA

52°41'11”N

Zgodnie z
AUP.

NIL

02H

021°12'44”E

52°43'46”N

021°31'25”E

52°26'17”N

021°33'28”E

FL 195

52°26'11”N

2000 m (6500 ft)

021°19'37”E

52°29'19”N

021°15'49”E

52°33'36”N

021c15'53”E

52°41'11”N

021°12'44”E

6) zmiana granic strefy czasowo wydzielonej TSA38A (pozostałe segmenty bez zmian):

1

2

3

4

5

EP TSA

52°26'17”N

1500 m (5000 ft)

Zgodnie z
AUP.

Strefa kolizyjna z TMA
WARSZAWA. Patrz: ENR
2.2.2.

38A

021°33'28”E

52°25'45”N

022°04'45”E

52°21'49”N

022°06'00”E

52°21'40”N

GND

021°53'47”E

52°20'08”N

021°26'10”E

52°26'17”N

021°33'28”E

7) wprowadzenie dodatkowego segmentu strefy ruchu lotniskowego lotniska wojskowego Mińsk Mazowiecki MATZ EPMM F (pozostałe segmenty bez zmian):

Oznaczenie przestrzeni powietrznej oraz współrzędne jej granic bocznych

Granice pionowe
(m/ft AMSL)

Czas aktywności
(UTC)

Częstotliwość/
Znak
wywoławczy/
Języki

Uwagi

1

2

3

4

5

MATZ MIŃSK MAZOWIECKI F

Po
uzgodnieniu
z APP
WARSZA-WA

128.500 MHz
Mińsk INFO
PL.EN

W MATZ działa wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca
w oparciu o przepisy
i procedury wojskowe,
EN po uzgodnieniu,
z wyprzedzeniem 24HR.
Aktywacja strefy zgodnie z LoA.

(EPMM F)

52°16'51”N

021°22'43”E

52°11'00'N

021°19'08E

52°08'56”N

915 m (3000 ft)

021°22'29”E

610 m (2000 ft)

52°09'31”N

021°31'04E

52°17'00”N

021°26'15”E

52°16'51”N

021°22'43”E

8) zamiana strefy czasowo wydzielonej TSA25 na strefę czasowo rezerwowaną TRA25 (bez zmiany granic poziomych i pionowych):

Oznaczenie

Granice poziome

Granice pionowe
(m/fl AMSL)

Częstotliwość/
Znak
wywoławczy/
Języki (MHz)

Okres aktywności

Uwagi

1

2

3

4

5

6

118.775
(MHz)
OLSZTYN
INFORMACJA
PL, EN

Zgodnie z
AUP.

Przestrzeń
klasy G
Strefa
kolizyjna z
TMA
WARSZAWA.
Patrz: ENR
2.2.2.

EP TRA 25

Koło o promieniu
2.5 km i środku w
punkcie:
52°23
'34”N
021°05'28”E

1500 m (5000 ft)

GND

9) zmiana granic poziomych strefy obowiązkowej łączności (RMZ - Radio Mandatory Zone):

Opis i granice poziome

Granice pionowe i klasa przestrzeni

Organ zapewniający służbę

Częstotliwość, znak wywoławczy, języki

52°17'03”N

020°03'13”E

52°22'17”N

FIS OLSZTYN

118.775 (MHz)
OLSZTYN INFORMACJA
PL, EN

020°07'11”E

52°22'56”N

610 m (2000 ft) AMSL

020°30'27”E

GND

52°22'54”N

020°36'00”E

52°27'06”N

020°52'20”E

G

FIS
WARSZAWA

119.450 (MHz)
WARSZAWA INFORMACJA
PL, EN

52°29'57”N

020°51'26”E

52°31'43”N

020°49'38”E

52°32'05”N

021°04'45”E

52°26'20”N

021°09'25”E

52°19'10”N

021°18'33”E

52°17'00”N

021°26'15”E

52°07'00”N

021°32'41”E

52°07'17”N

021°37'21”E

51°59'02”N

021°37'53”E

51°49'55”N

021°30'48”E

51°45'14”N

021°23'53”E

51°47'13”N

021°04'14”E

52°17'03”N

020°03'13”E

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Decyzja wchodzi w życie z dniem 28 czerwca 2012 r.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432, Nr 106, poz. 622, Nr 170, poz. 1015, Nr 171, poz. 1016 i Nr 240, poz. 1429.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00