Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 43
Wersja aktualna od 2012-05-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2012 poz. 43
Wersja aktualna od 2012-05-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 26
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 28 maja 2012 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 471/11

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 maja 2011 r., na spadochronie Sabre 190, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Błędy proceduralne
-
H4” .

2. Opis okoliczności wypadku:

Skoczek wykonywał 533 skok na zadania „SWOOP” z wysokości 1000 m. Na wysokości ok. 900 metrów skoczek otworzył spadochron główny, który napełnił się prawidłowo, a cały przebieg lotu aż do samego przyziemienia był prawidłowy. Podczas przyziemienia skoczek trafił na nierówność terenu, o którą zaczepił nogą, przez co doznał obrażeń ciała. Po opatrzeniu na starcie, został odwieziony do szpitala.

Skoczek spadochronowy, lat 32, posiadał ważne świadectwo kwalifikacji skoczka spadochronowego. Doświadczenie: 533 skoki, w tym 56 na Sabre 190, oraz 40 na PD 218. W dniu zdarzenia skoczek wykonał 4 skoki na spadochronie Sabre 190.

Warunki pogodowe były odpowiednie do wykonywania skoków spadochronowych, prędkość wiatru przyziemnego wynosiła 0 m/s.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego było wykonanie lądowania z długą fazą wytrzymania lotu w terenie o nierównej nawierzchni.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL zaakceptowała zastosowany przez organizatora skoków środek profilaktyczny polegający na:

„Przyjęciu zasady, że do wykonywania lądowań z długą fazą wytrzymania lotu, tak jak to jest w przypadku realizacji zadania SWOOP, wybierać teren o równej nawierzchni.”

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych
Tomasz Kądziołka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00