Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2011 nr 5 poz. 16
Wersja aktualna od 2011-03-10
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2011 nr 5 poz. 16
Wersja aktualna od 2011-03-10
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 7
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 marca 2011 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 558/10

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 czerwca 2010 r., na spadochronie Balance 260, na którym pierwszy skok wykonywał uczeń-skoczek, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z samoczynnym otwarciem spadochronu (lina desantowa) z wysokości 1500 m AGL. Po oddzieleniu się ucznia-skoczka od samolotu nastąpiło prawidłowe otwarcie czaszy głównej. Skoczek prawidłowo manewrował spadochronem i wykonał podejście do lądowania pod wiatr w wyznaczonym rejonie lotniska. Na wysokości około 10-15 m ściągnął uchwyty sterownicze do 50%, a na wysokości 2-3 m do 75% zakresu hamowania. Po przyziemieniu wykonał przewrót w przód. Skoczek nie wstawał z ziemi i sygnalizował potrzebę udzielenia mu pomocy. Przy pomocy jednego ze skoczków, uczeń-skoczek doszedł na start spadochronowy, gdzie organizator skoków zadecydował o przetransportowaniu ucznia-skoczka do szpitala w celu wykonania badań. W szpitalu stwierdzono złamanie kostki bocznej kości strzałkowej nogi prawej.

Prędkość wiatru przy ziemi podczas skoku wynosiła 1-2 m/s.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego był błąd w technice skoku polegający na przyziemieniu na nie w pełni zahamowanym spadochronie.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zakończeniu badania nie zaproponowała zaleceń.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00