Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2011-02-09
Wersja aktualna od 2011-02-09
obowiązujący
OBWIESZCZENIE NR 3
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 9 lutego 2011 r.
w sprawie ogłoszenia tekstu zmiany 56 do Załącznika 4 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1, w związku z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) ogłasza się jako załącznik do niniejszego obwieszczenia zmianę 56 do Załącznika 4 - „Mapy lotnicze” do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.2)), przyjętą przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228.
2) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 70, poz. 700 i 701.
Załącznik do Obwieszczenia nr 3
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 9 lutego 2011 r.
ZMIANA 56
DO MIĘDZYNARODOWYCH NORM
I ZALECANYCH METOD POSTĘPOWANIA
MAPY LOTNICZE
ZAŁĄCZNIK 4
DO KONWENCJI O MIĘDZYNARODOWYM LOTNICTWIE CYWILNYM
Zmiana obowiązująca od 18 listopada 2010 r. |
ROZDZIAŁ 1. DEFINICJE
Droga kołowania powietrznego/air taxiway. Określona ścieżka na powierzchni drogi startowej, wytyczona dla celów kołowania powietrznego podlotu śmigłowców.
Lotnicza trasa tranzytowa/air transit route. Wydzielona trasa dla celów tranzytu powietrznego śmigłowców.
Stanowisko postojowe śmiglowca/helicopter stand. Stanowisko postojowe statku powietrznego przeznaczone do parkowania śmigłowców, w którym wykonywane są operacje kołowania naziemnego oraz przyziemienia i wzloty śmigłowców podczas wykonywania operacji kołowania powietrznego.
Trasa kołowania/taxi-route. Wydzielona droga przeznaczona dla przemieszczania się śmigłowców z jednej części heliportu do drugiej. Trasa kołowania zawiera powietrzną lub naziemną drogę kołowania śmigłowców, która jest wyznaczana w osi trasy kołowania.
ROZDZIAŁ 2. PRZEPISY OGÓLNE
2.28 2.17 Dane lotnicze
2.17.5 Elektroniczne zestawy danych lotniczych należy zabezpieczać włączając do nich sumę kontrolną CRC (cykliczna kontrola nadmiarowa) realizowaną przez aplikację przetwarzającą zestawy danych. Ma to zastosowanie do zabezpieczenia poziomów spójności zestawów danych, określonych w pkt. 2.7.13.
2.17.6 Zalecenie. W celu zapewnienia poziomu spójności zwykłych danych lotniczych, zgodnie z klasyfikacją podaną w punkcie 2.17.3, należy zastosować 16-bitowy algorytm cyklicznej kontroli nadmiarowej (CRC)
ROZDZIAŁ 5. MAPA TERENU I PRZESZKÓD LOTNISKOWYCH
- ICAO (ELEKTRONICZNA)
2.29 5.2 Dostępność
5.2.1 Mapa Terenu i Przeszkód Lotniskowych - ICAO (elektroniczna) będzie dostępna od 12 listopada 2015 roku, w sposób przedstawiony w punkcie 1.3.2 dla lotnisk regularnie wykorzystywanych przez międzynarodowe lotnictwo cywilne.
DODATEK 6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI DANYCH LOTNICZYCH
Tabela 1. Szerokość i długość geograficzna
Szerokość i długość geograficzna | Rozdzielczość | Klasyfikacja spójności |
Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D), poza granicami CTA/CTR | zgodnie z mapą | 1 x 10-3 |
Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D), wewnątrz granicy CTA/CTR | zgodnie z mapą | 1 x 10-5 |
Punkty graniczne CTA/CTR | zgodnie z mapą | 1 x 10-5 |
Koniec drogi startowej | 1 sekunda | 1 x 10-8 |