Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2011 nr 5 poz. 10
Wersja aktualna od 2011-02-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2011 nr 5 poz. 10
Wersja aktualna od 2011-02-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

OBWIESZCZENIE NR 3
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lutego 2011 r.

w sprawie ogłoszenia tekstu zmiany 56 do Załącznika 4 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1, w związku z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) ogłasza się jako załącznik do niniejszego obwieszczenia zmianę 56 do Załącznika 4 - „Mapy lotnicze” do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.2)), przyjętą przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228.

2) Zmiany wymienionej umowy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1963 r. Nr 24, poz. 137 i 138, z 1969 r. Nr 27, poz. 210 i 211, z 1976 r. Nr 21, poz. 130 i 131, Nr 32, poz. 188 i 189 i Nr 39, poz. 227 i 228, z 1984 r. Nr 39, poz. 199 i 200, z 2000 r. Nr 39, poz. 446 i 447, z 2002 r. Nr 58, poz. 527 i 528 oraz z 2003 r. Nr 70, poz. 700 i 701.

Załącznik do Obwieszczenia nr 3
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 9 lutego 2011 r.

ZMIANA 56
DO MIĘDZYNARODOWYCH NORM
I ZALECANYCH METOD POSTĘPOWANIA

MAPY LOTNICZE

ZAŁĄCZNIK 4
DO KONWENCJI O MIĘDZYNARODOWYM LOTNICTWIE CYWILNYM

Zmiana obowiązująca od 18 listopada 2010 r.

ROZDZIAŁ 1. DEFINICJE

Droga kołowania powietrznego/air taxiway. Określona ścieżka na powierzchni drogi startowej, wytyczona dla celów kołowania powietrznego podlotu śmigłowców.

Lotnicza trasa tranzytowa/air transit route. Wydzielona trasa dla celów tranzytu powietrznego śmigłowców.

Stanowisko postojowe śmiglowca/helicopter stand. Stanowisko postojowe statku powietrznego przeznaczone do parkowania śmigłowców, w którym wykonywane są operacje kołowania naziemnego oraz przyziemienia i wzloty śmigłowców podczas wykonywania operacji kołowania powietrznego.

Trasa kołowania/taxi-route. Wydzielona droga przeznaczona dla przemieszczania się śmigłowców z jednej części heliportu do drugiej. Trasa kołowania zawiera powietrzną lub naziemną drogę kołowania śmigłowców, która jest wyznaczana w osi trasy kołowania.

ROZDZIAŁ 2. PRZEPISY OGÓLNE

2.28 2.17 Dane lotnicze

2.17.5 Elektroniczne zestawy danych lotniczych należy zabezpieczać włączając do nich sumę kontrolną CRC (cykliczna kontrola nadmiarowa) realizowaną przez aplikację przetwarzającą zestawy danych. Ma to zastosowanie do zabezpieczenia poziomów spójności zestawów danych, określonych w pkt. 2.7.13.

2.17.6 Zalecenie. W celu zapewnienia poziomu spójności zwykłych danych lotniczych, zgodnie z klasyfikacją podaną w punkcie 2.17.3, należy zastosować 16-bitowy algorytm cyklicznej kontroli nadmiarowej (CRC)

ROZDZIAŁ 5. MAPA TERENU I PRZESZKÓD LOTNISKOWYCH
- ICAO (ELEKTRONICZNA)

2.29 5.2 Dostępność

5.2.1 Mapa Terenu i Przeszkód Lotniskowych - ICAO (elektroniczna) będzie dostępna od 12 listopada 2015 roku, w sposób przedstawiony w punkcie 1.3.2 dla lotnisk regularnie wykorzystywanych przez międzynarodowe lotnictwo cywilne.

DODATEK 6. WYMAGANIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI DANYCH LOTNICZYCH

Tabela 1. Szerokość i długość geograficzna

Szerokość i długość geograficzna

Rozdzielczość
mapy

Klasyfikacja spójności

Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D), poza granicami CTA/CTR

zgodnie z mapą

1 x 10-3
zwykła

Punkty graniczne stref zakazanych (P), ograniczonych (R) i niebezpiecznych (D), wewnątrz granicy CTA/CTR

zgodnie z mapą

1 x 10-5
ważna

Punkty graniczne CTA/CTR

zgodnie z mapą

1 x 10-5
ważna

Koniec drogi startowej (punkt wyrównania ścieżki podejścia)

1 sekunda

1 x 10-8
krytyczna

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00