Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 26 poz. 131
Wersja aktualna od 2010-12-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 26 poz. 131
Wersja aktualna od 2010-12-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 73
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 grudnia 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 679/10

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 lipca 2010 r., na paralotni MacPara Muse 25, na której lot wykonywał uczeń-pilot, lat 24, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

W dniu zdarzenia uczeń-pilot wykonał 5 lotów. Przed lotem zakończonym wypadkiem instruktor omówił z uczniem-pilotem sposób wykonania lotu, podczas którego miał wykonać: start, lot do lądowiska oraz lądowanie. Podczas startu uczeń-pilot wszystkie niezbędne czynności wykonał prawidłowo. Do momentu lądowania lot przebiegał zgodnie z założeniami. W czasie podejścia do lądowania, uczeń-pilot nie zmniejszył do nakazanej prędkości tuż przed przyziemieniem. Wskutek zwiększonej siły przyziemienia uczeń-pilot doznał urazu lewego podudzia. Poszkodowany został odwieziony do szpitala, gdzie udzielono mu niezbędnej pomocy medycznej.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był brak wyhamowania prędkości paralotni na podejściu do lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

Omówienie okoliczności wypadku z pozostałymi uczestnikami szkolenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na koncentrację i prawidłowe czynności pilotażowe w czasie lotu.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00