Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 26 poz. 119
Wersja aktualna od 2010-12-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 26 poz. 119
Wersja aktualna od 2010-12-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 61 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 12 października 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 537/10

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 czerwca 2010 r., na spadochronie Manta 290, na którym pierwszy skok wykonywał uczeń-skoczek, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „Inne - E8”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok na zadanie A/I/1 - skok z samoczynnym otwarciem spadochronu. Na wysokości około 1000 m oddzielił się od samolotu. Czasza główna otworzyła się prawidłowo i uczeń-skoczek manewrując spadochronem leciał w kierunku wyznaczonego na lotnisku rejonu lądowania. Na wysokości około 100 m ustawił spadochron do lotu pod wiatr. Gdy uczeń-skoczek był na wysokości około 30 m, instruktor przez radiotelefon przypomniał uczniowi, aby przyjął prawidłową sylwetkę do lądowania. Uczeń-skoczek prawidłowo wykonał to polecenie. Na wysokości około 2-3 m ściągnął linki sterownicze, a czasza wyrównała tor lotu. Przyziemienie nastąpiło z lekkim poślizgiem na trawie, a w końcowej fazie uczeń-skoczek usiadł na ziemi i po chwili dał znak ręką, że potrzebuje pomocy. Na miejsce lądowania przybyli skoczkowie, którzy udzielili pierwszej pomocy. Następnie, uczeń-skoczek został przewieziony do szpitala, gdzie udzielono mu specjalistycznej pomocy medycznej.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było przyziemienie na niewielkiej nierówności terenowej, co spowodowało doznanie przez ucznia-skoczka poważnego urazu ciała.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00