Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 72
Wersja aktualna od 2010-06-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 72
Wersja aktualna od 2010-06-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 40
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 11 czerwca 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 268/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 9 maja 2009 r., na spadochronie Shop Scool 200, na którym 86 skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 59, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Niezdolność - H5”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokości 4000 m. Zadaniem skoku była nauka wykonywania kontrolowanych obrotów ciała w czasie wolnego spadania. Po otwarciu spadochronu na wysokości około 1500 m, uczeń-skoczek leciał w kierunku wyznaczonego rejonu lądowania. Na wysokości około 100 m leciał pod wiatr i przygotowywał się do lądowania. Podczas podejścia do lądowania uczeń-skoczek nie zahamował spadochronu i przyziemił ze znaczną prędkością. Po przyziemieniu przewrócił się i był nieprzytomny. Uczeń-skoczek z objawami wstrząśnienia mózgu został przetransportowany do szpitala.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego była utrata przytomności ucznia-skoczka podczas podchodzenia do lądowania.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia lotniczego było schorzenie w organizmie ucznia-skoczka, które najprawdopodobniej doprowadziło do utraty przytomności podczas podchodzenia do lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

W przypadku, gdyby uczeń-skoczek wyraził chęć dalszego wykonywania skoków spadochronowych, to Komisja zaleca, aby przed ponownym przystąpieniem do wykonywania skoków, uczeń-skoczek poddał się okolicznościowym badaniom lotniczo-lekarskim, okazując lekarzowi-orzecznikowi całą dokumentację medyczną związaną z leczeniem i diagnostyką, wykonaną po zaistnieniu wypadku.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00