Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 67
Wersja aktualna od 2010-06-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 67
Wersja aktualna od 2010-06-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 35
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 11 czerwca 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 978/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 14 listopada 2009 r., na spadochronie Falcon 195, na którym 264 skok wykonywał uczeń-skoczek spadochronowy, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Błędy proceduralne - H4”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek spadochronowy wykonywał swój 264 skok spadochronowy z wysokości 3000 m na zadanie KTS A/ll/1. Do lądowania uczeń-skoczek ustawił się pod wiatr na wysokości 200 m. Na wysokości 2 m, lecąc cały czas pod wiatr, mocniej pociągnął za prawy uchwyt, w wyniku czego przyziemił w zakręcie i doznał złamania prawej nogi. Przyziemienie nastąpiło na trawiastej części lotniska. Nic nie przeszkadzało uczniowi-skoczkowi w kontynuowaniu podejścia do lądowania pod wiatr. Po zaistnieniu zdarzenia, uczeń-skoczek nie potrafił racjonalnie wytłumaczyć przyczyny wykonania zakrętu na tak małej wysokości.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego było wykonanie, z nieustalonych przyczyn, zakrętu w czasie lądowania pod wiatr, co doprowadziło do urazu ciała przez ucznia-skoczka.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała wydane zalecenia profilaktyczne, zrealizowane przez macierzysty Aeroklub, w postaci omówienia zdarzenia ze skoczkami uczestniczącymi w dniu zdarzenia w skokach spadochronowych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00