Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 66
Wersja aktualna od 2010-06-28
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 12 poz. 66
Wersja aktualna od 2010-06-28
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 34
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 11 czerwca 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 333/10

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 kwietnia 2010 r., na spadochronie Ikarus Safire 2 189, na którym setny skok wykonywał skoczek spadochronowy, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Błędy proceduralne - H4”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Skoczek spadochronowy wykonywał setny skok spadochronowy na zadanie „free”. Po zakończeniu zadania skoczek prawidłowo otworzył spadochron główny. Prawidłowo wykonał manewrowanie do wysokości około 100 m. W ostatniej fazie lądowania, skoczek spadochronowy zbudował długą prostą na wysokości budynku. Tuż przed przyziemieniem skoczek zahamował spadochron, który wypłaszczył swój lot na wysokości około 1 m. Skoczek stwierdził, że jest za wysoko, odpuścił lekko kołki sterownicze, ale utracił kierunek, ponieważ lądowanie nastąpiło z tendencją do skrętu w lewo. Po przyziemieniu, skoczek wykonał trzy kroki i upadł, sygnalizując jednocześnie odniesienie obrażenia. Ratownik medyczny stwierdził kontuzję prawej nogi.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczynami wypadku lotniczego były błędy w technice skoku, polegające na:

- niewłaściwym podejściu do lądowania, co spowodowało lądowanie poza wyznaczonym obszarem, w pobliżu przeszkód terenowych;

- przyziemieniu w łagodnym zakręcie i na rozstawione nogi, co spowodowało uraz ciała skoczka.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie wydała zaleceń profilaktycznych. Macierzysty Aeroklub wydał zalecenie profilaktyczne, żeby lądować z dala od obiektów budowlanych, a w sytuacji lądowania w zawirowaniach, należy być przygotowanym na niekomfortowe lądowanie.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00