Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 8 poz. 52
Wersja aktualna od 2010-05-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 8 poz. 52
Wersja aktualna od 2010-05-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 22 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 2 kwietnia 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 721/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 sierpnia 2009 r., na spadochronie Black Hawk 265, na którym pierwszy skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 55, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokości 1200 m na zadanie A I/1. Oddzielenie się od samolotu, otwarcie spadochronu i manewry na otwartym spadochronie przebiegły prawidłowo. Podczas manewru do lądowania uczeń-skoczek, mimo powtórzonego przed skokiem przeszkolenia w lądowaniu, trzymał cały czas rozstawione nogi i lądował na jedną z nich. Podczas przyziemienia prawa noga pierwsza dotknęła płyty lotniska, co spowodowało jej zatrzymanie. W wyniku zaistniałej sytuacji nastąpiło złamanie prawej nogi w okolicy stawu skokowego. Uczeń-skoczek został na miejscu opatrzony przez lekarza, a następnie odwieziono go karetką do szpitala.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice lądowania, polegający na niewłaściwym ustawieniu nóg do lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

Ponowne omówienie z uczniami-skoczkami prawidłowej techniki lądowania, ze zwróceniem uwagi na prawidłowe wykonywanie manewrów spadochronem i łączenie nóg podczas lądowania oraz przeprowadzenie treningu naziemnego w prawidłowym przyziemieniu na obie nogi.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
w z. Z. M
ączka,
Wiceprezes Urzędu

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00