Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 31
Wersja aktualna od 2010-03-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 31
Wersja aktualna od 2010-03-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 13
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 23 lutego 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 794/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 września 2009 r., na spadochronie Spectra 150, na którym 200 skok wykonywał skoczek spadochronowy, lat 34, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Błędy proceduralne - H4”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Aeroklub regionalny na terenie lotniska zorganizował skoki spadochronowe. W trzecim wylocie skakał skoczek spadochronowy na zadanie RW-7, z wysokości 3000 m. Po prawidłowym otwarciu spadochronu kontynuował lot na spadochronie. Podejście do lądowania wykonał z wiatrem (1-2 m/s) i ze ściągniętymi przednimi taśmami nośnymi. Przed przyziemieniem nie wyrównał lotu spadochronu. Skoczek z dużą prędkością uderzył w ziemię doznając obrażeń ciała. Wezwano pogotowie ratunkowe, które zawiozło poszkodowanego do szpitala. Po badaniach przeprowadzonych w szpitalu stwierdzono złamanie kręgosłupa w części lędźwiowej, bez przerwania rdzenia kręgowego, oraz złamanie biodra i nogi.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice skoku, polegający na lądowaniu z wiatrem i niewyrównaniu lotu czaszy spadochronu przed przyziemieniem.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00