Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 24
Wersja aktualna od 2010-03-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 24
Wersja aktualna od 2010-03-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 15 lutego 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 238/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 25 kwietnia 2009 r., na spadochronie Nawigator 260, na którym trzeci skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 30, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonał skok na zadanie „AFF-3”. Po zakończeniu zadania, na wysokości około 1700 m uczeń-skoczek prawidłowo otworzył spadochron główny. Manewrowanie do wysokości około 300 m było prawidłowe. W ostatniej fazie podejścia do lądowania uczeń-skoczek ustawił się w pozycji „z wiatrem” i tak też przyziemił. Podczas lądowania uczeń-skoczek doznał złamania wyrostka rylcowego kości przedramienia (nadgarstek).

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd ucznia-skoczka w technice lądowania, polegający na podparciu się ręką podczas przyziemienia po lądowaniu z wiatrem.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

Przeprowadzenie dodatkowego szkolenia uczniów-skoczków, mającego na celu utrwalenie umiejętności lądowania, co do zasady pod wiatr, chyba że będzie to zagrażało ich bezpieczeństwu (np. niski zakręt, ominięcie przeszkody terenowej).

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00