Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 22
Wersja aktualna od 2010-03-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 22
Wersja aktualna od 2010-03-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 4
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 lutego 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 819/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 26 września 2009 r., na spadochronie Laser, na którym drugi skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 26, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”

w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokości 1000 m, zadanie A I 2 - skok z samoczynnym otwarciem spadochronu, nauka prawidłowego oddzielenia się od samolotu. Uczeń-skoczek poprawnie oddzielił się od samolotu, sterując spadochronem podprowadził go do lądowania na terenie lotniska. Przed przyziemieniem, uczeń-skoczek zbyt gwałtownie ściągnął linki sterownicze. Czasza spadochronu została wyhamowana a uczeń-skoczek przemieścił się do przodu, stykając się z powierzchnią lotniska. Przy lądowaniu podparł się rękami, co wskutek dynamicznego ich obciążenia spowodowało złamanie kości przedramienia ręki lewej i prawej. Po udzieleniu pierwszej pomocy został przewieziony do szpitala.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice lądowania, polegający na zbyt gwałtownym ściągnięciu uchwytów sterowniczych w fazie wyrównania lotu i podparciu się rękami po przyziemieniu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

- zaistniały wypadek omówiono ze skoczkami na odprawie,

- omówiono zasady sterowania spadochronem przed lądowaniem, z uwzględnieniem aktualnych warunków atmosferycznych,

- w celu utrwalenia umiejętności sterowania spadochronem powtórzono z uczniami-skoczkami ćwiczenia naziemne, ze szczególnym zwróceniem uwagi na końcowe podejście do lądowania.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00