Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 21
Wersja aktualna od 2010-03-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 2 poz. 21
Wersja aktualna od 2010-03-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 3
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 stycznia 2010 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 821/09

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 września 2009 r., na spadochronie Drakkar, na którym trzeci skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 30, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”

w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokość 1000 m, zadanie A I 1 - skok z samoczynnym otwarciem spadochronu-lina, nauka prawidłowego oddzielenia się od samolotu. Po poprawnym oddzieleniu się od samolotu, prawidłowo sterował spadochronem obierając miejsce lądowania w okolicy środka lotniska. Po wylądowaniu i dojściu do kwadratu, uczeń-skoczek zgłosił ból stopy. Po udzieleniu pierwszej pomocy został przewieziony do szpitala, gdzie ustalono, że w czasie przyziemienia wskutek występującego obciążenia doznał pęknięcia kostki stopy nogi prawej.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, nie ustaliła jednoznacznej przyczyny wypadku. Nie można jednak wykluczyć, że przyczyną doznania urazu było przyjęcie przez ucznia-skoczka niewłaściwej sylwetki podczas lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL zaakceptowała następujący, zastosowany, środek profilaktyczny:

- Zaistniały wypadek omówiono ze skoczkami na odprawie;

- Omówiono zasady postępowania uczniów-skoczków podczas lądowania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na poprawne ustawienie nóg w czasie przyziemienia i ich równomierne obciążanie;

- Z uczniami-skoczkami powtórzono ćwiczenia naziemne w celu utrwalenia umiejętności prawidłowego lądowania.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00