Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 17 poz. 197
Wersja aktualna od 2009-12-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 17 poz. 197
Wersja aktualna od 2009-12-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 101
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 10 grudnia 2009 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 208/04

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 sierpnia 2004 r., na szybowcu SZD-36A „Cobra-15”, na którym lot wykonywał pilot szybowcowy, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik środowiskowy
w grupie przyczynowej „Inne - E8”.

2. Opis okoliczności wypadku:

W ramach lotów zorganizowanych przez aeroklub regionalny, pilot wykonywał przelot treningowy po trasie. Kiedy pilot doleciał do drugiego punktu zwrotnego, pogarszające się warunki termiczne zmusiły go do lądowania w terenie przygodnym. Po przyziemieniu okazało się że obrane pole jest pochylone a lądowanie szybowca nastąpiło „ze stokiem”. Wydłużyło to dobieg szybowca i pilot, aby nie skończyć dobiegu w rosnącej na końcu pola pszenicy, zdecydował się na odchylenie dobiegu w lewo o 30°. Po przetoczeniu się na tym kierunku około 30 m, szybowiec uderzył w wystającą na około 40 cm nierówność terenu. Pilot po zakończonym dobiegu, sam opuścił kabinę, nie odnosząc obrażeń. Szybowiec uległ poważnemu uszkodzeniu.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego był nieprawidłowy wybór miejsca do lądowania w terenie przygodnym, niezapewniającym bezpiecznego zakończenia dobiegu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00