Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2009-09-18
Wersja aktualna od 2009-09-18
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 10
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 18 września 2009 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Lotnictwa cywilnego
Na podstawie art. 39 ust. 6 w związku z ust. 8 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 z póz. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1. W regulaminie organizacyjnym Urzędu Lotnictwa Cywilnego, stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 9 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 lutego 2008 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (Dz. Urz. ULC z 2008 r. Nr 2, poz. 28 i Nr 12, poz. 180) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 3 otrzymuje brzmienie:
„§ 3. Dyrektor Generalny Urzędu podlega bezpośrednio Prezesowi Urzędu i wykonuje zadania określone w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505), w ustawie z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów, a także określone w art. 421 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z poźn. zm.2));
2) w § 9 w ust. 1:
a) pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) za pośrednictwem LEP - zgłaszanie odstępstw od stosowania obowiązkowych standardów określonych w Załącznikach do Konwencji Chicagowskiej;”,
b) pkt 16 otrzymuje brzmienie:
„16) udział w realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i obronności państwa;”,
c) po pkt 16 dodaje się pkt 16a w brzmieniu: „16a) udział w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego;”;
3) w §12:
a) pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej;”,
b) skreśla się pkt 3;
4) w § 13 w ust. 3 dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) Stanowisko do spraw Obsługi Prawnej (LTT- 7).”;
5) w § 14 w ust. 3 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7) Stanowisko Radcy Prawnego (LTL-7).”;
6) w § 15 w ust. 2:
a) pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) zapewnienie prawidłowego przygotowania imiennych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa Urzędu i Dyrektora Generalnego;”,
b) pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) zapewnienie prawidłowej działalności Urzędu w zakresie uczestnictwa w procesach prawotwórczych i decyzyjnych Unii Europejskiej w zakresie lotnictwa cywilnego, w tym przekazywanie informacji wymaganych na podstawie przepisów odrębnych;”,
7) w § 16 w ust 2:
1) pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) koordynacji i organizacji rozkładów lotów w portach lotniczych oraz działania komitetów i prowadzenia konsultacji w portach lotniczych;”,
2) pkt 13 otrzymuje brzmienie:
„13) zawierania międzynarodowych dwustronnych umów o komunikacji lotniczej;”;
8) w § 17 w ust. 2 dodaje się pkt 11a w brzmieniu:
„11 a) prowadzenie spraw związanych z lotami tranzytowymi i lądowaniem technicznym, wykonywanymi statkami powietrznymi z materiałami niebezpiecznymi na pokładzie;”;
9) w § 18 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W skład Departamentu wchodzą:
1) Inspektorat Licencjonowania Członków Załóg Statków Powietrznych (LPL-1);
2) Inspektorat Certyfikacji i Nadzoru (LPL-2);
3) Inspektorat Licencjonowania Personelu Technicznego (LPL-3)
4) Wydział ds. Analiz i Standardów (LPL-4);
5) Inspektorat Certyfikacji, Nadzoru i Licencjonowania Personelu Służb Ruchu Lotniczego (LPL-5);
6) Wydział Naczelnego Lekarza Lotnictwa Cywilnego (NLL);
7) Wydział Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej (LKE);
8) Wydział Rejestru Personelu Lotniczego (RPL);”;
10) w § 19:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do właściwości Departamentu Żeglugi Powietrznej (LOŻ), jako komórki wiodącej, należy prowadzenie spraw związanych z żeglugą powietrzną, lotniczymi urządzeniami naziemnymi, przeszkodami lotniczymi oraz poszukiwaniem i ratownictwem lotniczym.”,
b) w ust. 2:
- w pkt 1 lit. c otrzymuje brzmienie:
„c) przepisów Unii Europejskiej dotyczących Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (SES),
d) dotyczących Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Lotniczym nowej generacji - SESAR (Single European Sky ATM Research) w żegludze powietrznej,
e) dotyczących Globalnego Systemu Wspomagania Służb Poszukiwania i Ratownictwa Cospas-Sarsat,”,
- w pkt 1 dodaje się lit. f w brzmieniu:
„f) dotyczących procedur lotu;”,
- pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) prowadzenie spraw dotyczących przeszkód lotniczych;”,
- pkt 10 otrzymuje brzmienie:
„10) prowadzenie spraw dotyczących wykonywania lotów przez bezzałogowe statki powietrzne;”,
- pkt 12 otrzymuje brzmienie:
„12) prowadzenie spraw z zakresu certyfikacji instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej oraz sprawowanie i koordynowanie nadzoru nad ich działalnością;”,
- dodaje się pkt 18 w brzmieniu:
„18) prowadzenie spraw dotyczących prac geodezyjno-kartograficznych, w tym administrowanie bazami danych przestrzennych oraz zarządzanie systemami informacji przestrzennej (GIS) wspomagającymi pracę Urzędu.”,
c) ust. 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Wydział Analiz i Standardów Żeglugi Powietrznej (LOŻ-5).”;
11) w § 21:
a) w ust. 2 dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
„7) prowadzenie, w zakresie udzielonego pełnomocnictwa, spraw z zakresu właściwości KOPP w ramach zastępstwa procesowego przed sądami i urzędami, w tym opracowywanie oraz opiniowanie projektów odpowiedzi na skargi do WSA;
8) opracowywanie oraz wnoszenie do NSA skarg kasacyjnych z zakresu właściwości KOPP.”,
b) w ust. 3 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
„3) Stanowisko Radcy Prawnego (KOPP-3).”;
12) w § 22
a) w ust. 2:
- pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) koordynowanie działań związanych z wdrażaniem i przestrzeganiem standardów i wymagań:
a) Załącznika 13 do Konwencji Chicagowskiej oraz pozostałych Załączników w zakresie kompetencji biura;
b) przepisów prawa Unii Europejskiej dotyczących wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym w zakresie kompetencji biura;
c) przepisów (wymagań) wydawanych przez EUROCONTROL w zakresie kompetencji biura;”,
- pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) prowadzenie spraw związanych z zapewnianiem bezpieczeństwa lotów, a w szczególności:
a) gromadzenie, ocena, przetwarzanie i przechowywanie w komputerowej bazie danych oraz ochrona i rozpowszechnianie informacji o zdarzeniach lotniczych,
b) prowadzenie i koordynowanie spraw dotyczących elektronicznych systemów bezpieczeństwa lotów (BL), wspomagających procesy związane ze zgłaszaniem, gromadzeniem, opracowywaniem, analizowaniem i wymiana informacji o zdarzeniach lotniczych w lotnictwie cywilnym,
c) analiza i ocena stanu bezpieczeństwa lotów w lotnictwie cywilnym, w tym identyfikacja i ocena źródeł zagrożenia,
d) prowadzenie spraw z zakresu krajowego programu bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym,
e) monitorowanie efektywności podjętych działań naprawczych w zakresie zapobiegania wypadkom lotniczym,
f) wymiana danych oraz udostępnianie instytucjom uprawnionym zgodnie z odrębnymi przepisami, na podstawie zgłaszanych zdarzeń, z zachowaniem zasady poufności, informacji dotyczących bezpieczeństwa lotów w lotnictwie cywilnym;”,
- skreśla się pkt 6;
- dodaje się pkt 9 w brzmieniu:
„9) doradztwo w zakresie spraw technicznych, operacyjnych, ekonomicznych, prawnych i międzynarodowych związanych z lotnictwem cywilnym, w tym w szczególności przygotowywanie dla Prezesa Urzędu oraz klientów zewnętrznych analiz, opinii i ekspertyz dotyczących planów i zamierzeń inwestycyjnych.”;
b) ust. 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) Wydział Analiz i Statystyki Bezpieczeństwa Lotu (LBC);”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337 i Nr 98, poz. 817.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r., Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353, Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271, Nr 240, poz. 2052, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 169, poz. 1417, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1218 i Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 89, poz. 589 oraz z 2008 r. Nr 157, poz. 976 i Nr 227, poz. 1505.