Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 6 poz. 131
Wersja aktualna od 2009-06-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 6 poz. 131
Wersja aktualna od 2009-06-30
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 56
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 26 maja 2009 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 559/08

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 7 sierpnia 2008 r., na samolocie P-92JS Echo, pilotowanym przez pilota samolotowego turystycznego, lat 39, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej „Ptaki - E3”.

2. Opis okoliczności wypadku:

W 35 minucie lotu trasowego, na wysokości 2000ft, pilot samolotu odczuł nagły wstrząs i stwierdził nienaturalne zwiększenie sił na drążku sterowym. Przez tylną szybę zauważył uszkodzenie płytowego usterzenia poziomego. W zaistniałej sytuacji pilot podjął decyzję o lądowaniu w terenie przygodnym. Lądowanie odbyło się na łące bez dalszych uszkodzeń. Po lądowaniu pilot stwierdził ślad uderzenia, spowodowany zderzeniem z ptakiem.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego było przypadkowe zderzenie samolotu z ptakiem o znacznej masie, które spowodowało poważne uszkodzenie płytowego usterzenia poziomego i trudności w sterowaniu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00