Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 120
Wersja aktualna od 2009-05-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 120
Wersja aktualna od 2009-05-18
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 50
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 8 kwietnia 2009 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 276/07

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 czerwca 2007 r., na spadochronie Falcon 300, na którym 16 skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 37, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik ludzki
w grupie przyczynowej „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z wysokości 4000 m, z samodzielnym otwarciem czaszy głównej spadochronu, wg zadania AFF-8 programu szkolenia spadochronowego. Oddzielenie się od samolotu, swobodne opadanie oraz otwarcie czaszy głównej spadochronu zostały wykonane poprawnie. Uczeń-skoczek podczas lądowania, na niezahamowanym spadochronie, dokonał przyziemienia na wyprostowane i rozstawione nogi. Podczas lądowania uczeń-skoczek doznał poważnych obrażeń ciała.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku był błąd w technice skoku, polegający na niewłaściwym ustawieniu nóg do lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

4.1. Przed przystąpieniem do wykonywania skoków przez ucznia-skoczka, przeprowadzić dodatkowe szkolenie naziemne w zakresie przyjmowania odpowiedniej sylwetki podczas przyziemienia.

4.2. Podczas szkolenia zwrócić większą uwagę na element lądowania, tj. przyjmowania właściwej sylwetki.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00