Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 111
Wersja aktualna od 2009-05-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 111
Wersja aktualna od 2009-05-18
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 41
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 18 marca 2009 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 810/08

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 października 2008 r. na szybowcu ASW-15B, pilotowanym przez pilota szybowcowego, lat 64, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik środowiskowy
w grupie przyczynowej „Inne - E8”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Pilot na szybowcu wystartował za samolotem na holu do lotu falowego. Wyczepił się na wysokości około 800 m AGL w strefie niewielkiego noszenia falowego, które po kilku minutach lotu zaczęło maleć, przechodząc w opadanie. Po utracie wysokości do około 500 m AGL, pilot zdecydował o lądowaniu w terenie przygodnym, na rozległym nieużytku. Lądując na wybranym polu, podwozie szybowca trafiło na nierówności terenowe, które spowodowały uszkodzenie mocowania statecznika poziomego oraz oddzielenie się od konstrukcji stopki płozy tylnej ogonowej. Pilot nie odniósł obrażeń.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było wtoczenie się szybowca na dobiegu, w terenie przygodnym, w niewidoczną z powietrza nierówność terenową.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL, z uwagi na losowy charakter zdarzenia, nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00