Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 93
Wersja aktualna od 2009-05-18
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 4 poz. 93
Wersja aktualna od 2009-05-18
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 23
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 28 stycznia 2009 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 216/04

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Poważny incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 lipca 2004 r. na szybowcu SZD-12A Mucha, pilotowanym przez pilota szybowcowego, lat 48, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej „Obsługa techniczna - O10”.

2. Opis okoliczności poważnego incydentu lotniczego:

Pilot szybowcowy (obywatel brytyjski) startował do lotu termicznego na holu za samolotem. W pierwszej fazie rozbiegu zauważono zmianę wzniosu prawego skrzydła holowanego szybowca. Kierownik lotów nakazał przerwanie startu. Szybowiec zatrzymał się około 100 m od miejsca rozpoczęcia startu. Pilot nie odniósł obrażeń ciała.

3. Przyczyna poważnego incydentu lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczynami poważnego incydentu lotniczego były:

- nieprawidłowy montaż głównego sworznia prawego skrzydła szybowca;

- niestaranny przegląd przedlotowy szybowca, a szczególnie niesprawdzenie położenia dolnego sworznia okucia głównego prawego skrzydła po montażu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

Z uwagi na upływ czasu od zaistnienia zdarzenia PKBWL nie proponuje zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00