Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 3 poz. 67
Wersja aktualna od 2009-03-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2009 nr 3 poz. 67
Wersja aktualna od 2009-03-26
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 137
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 17 grudnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 108/06

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 24 maja 2006 r., na samolocie An-2R, pilotowanym przez pilota samolotowego zawodowego, lat 34, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej „Poważna awaria silnika -T1”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Samolot rolniczy An-2R wystartował do lotu z lądowiska, w celu wykonania zabiegu agrolotniczego. W trakcie wznoszenia nastąpiło przerwanie pracy silnika. Pilot pochylił nos samolotu, w celu zachowania niezbędnej prędkości do lotu szybowego, a następnie wychylił klapy do lądowania. Samolot wylądował łagodnie na drzewach brzozowych, które pochłonęły energię upadku. Po przyziemieniu, załoga opuściła samolot o własnych siłach, odnosząc tylko nieznaczne obrażenia, natomiast samolot zapalił się i całkowicie spłonął.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że prawdopodobną przyczyną wypadku lotniczego było rozszczelnienie systemu paliwowego w obrębie przedziału agregatów silnika, co doprowadziło do wyłączenia się silnika, a wyciek paliwa do przedziału silnika spowodował pożar.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

4.1. Przestrzegać prawidłowości dokonywania wpisów o liczbie wykonanych lotów w dokumentacji statków powietrznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00