Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 12 poz. 191
Wersja aktualna od 2008-10-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 12 poz. 191
Wersja aktualna od 2008-10-30
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 102
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 3 października 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 241/05

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Poważny incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 października 2005 r., na samolocie ATR-72/200, pilotowanym przez pilota liniowego, lat 48, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki"
w grupie przyczynowej „Niezdolność - H5".

2. Opis okoliczności poważnego incydentu lotniczego:

W dziesiątej minucie lotu, dowódca załogi zaczął odczuwać nudności, które stopniowo się nasilały, po czym poczuł dreszcze. Następstwem pogarszającego się stanu zdrowia pilota były zakłócenia w obserwacji przyrządów pokładowych („zaczęły się rozmywać"). Dowódca statku poinformował drugiego pilota (F/O), że źle się czuje. Od tej chwili wszystkie decyzje i czynności na pokładzie, aż do lądowania, wykonywał F/O. Po wylądowaniu, dowódca załogi natychmiast został zabrany do szpitala.

3. Przyczyna poważnego incydentu lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL", ustaliła, że przyczyną poważnego incydentu lotniczego była utrata świadomości w powietrzu przez dowódcę załogi.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

4.1. Przypomnieć lekarzom orzecznikom, którzy przeprowadzają badania okolicznościowe po zaistniałym incydencie, aby wnikliwie analizowali jego przebieg, jak również pełną dokumentację lotniczo-lekarską badanego, uwzględniając zarówno poprzednie, jak i bieżące wyniki badań lekarskich.

5. Zalecenia profilaktyczne Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:

5.1. Podczas audytów okresowych prowadzonych przez Naczelnego Lekarza Lotnictwa Cywilnego w Centrach Medycyny Lotniczej oraz u certyfikowanych lekarzy orzeczników będą zweryfikowane przypadki zgłaszania się personelu lotniczego na badania okolicznościowe, spowodowane uczestniczeniem w wypadku lotniczym.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00