Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 179
Wersja aktualna od 2008-10-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 179
Wersja aktualna od 2008-10-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 93 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 15 września 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 201/03

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 2 sierpnia 2003 r. na szybowcu SZD-22C Mucha Standard, pilotowanym przez ucznia-pilota, lat 24, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik środowiskowy"
w grupie przyczynowej Inne - E8".

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-pilot wykonywał przelot warunkowy do uzyskania srebrnej odznaki szybowcowej. Po ponad 30km trasy nastąpiło pogorszenie noszeń termicznych i uczeń-pilot zdecydował się na lądowanie w terenie przygodnym. Pilot wybrał do lądowania ściernisko, które z powietrza wydawało się równe. W trakcie lądowania szybowiec wpadł na nierówność terenową i wykonał „cyrkiel", ulegając znacznemu uszkodzeniu. Pilot nie odniósł żadnych obrażeń i samodzielnie opuścił szybowiec po lądowaniu, po czym stwierdził, że lądowanie wykonał z wiatrem.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL", ustaliła, że przyczyną zaistnienia wypadku lotniczego było lądowanie na polu o nierównej nawierzchni, niemożliwej do rozpoznania z powietrza.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu zdarzenia było wykonanie przez ucznia-pilota lądowania z tylnym wiatrem.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL po zakończeniu badania nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00