Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 173
Wersja aktualna od 2008-10-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 173
Wersja aktualna od 2008-10-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 87
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 8 września 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 264/05

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 listopada 2005 r. na samolocie Maule MT-7-235, pilotowanym przez pilota zawodowego, lat 39, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki"
w grupie przyczynowej „Postępowanie umyślne
- H1".

2. Opis okoliczności wypadku:

Pilot wykonując lot trasowy VFR, na samolocie Maule MT-7-235, w bardzo złych warunkach meteorologicznych zaczepił o jeden z odciągów masztu radiowo-telewizyjnego. W wyniku zderzenia, nastąpiło odcięcie lewego skrzydła i lewego usterzenia poziomego. Samolot zderzył się z ziemią i spłonął. Pilot poniósł śmierć na miejscu.

Ponadto Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL", w trakcie badania ustaliła, że:

- pilot posiadał około 4900h nalotu na samolotach różnego typu;

- stan zdrowia pilota nie miał wpływu na zaistnienie i przebieg wypadku;

- pilot nie pobrał komunikatu pogodowego na zaplanowaną trasę lotu oraz nie przeprowadził analizy warunków meteorologicznych panujących na trasie przelotu;

- warunki pogodowe panujące na całej trasie lotu uniemożliwiały wykonanie zaplanowanego lotu w warunkach VFR;

- pilot prawdopodobnie nie miał świadomości wykonywania lotu w pobliżu wysokiej przeszkody terenowej;

- nie stwierdzono wpływu zakłóceń spowodowanych przez emisje urządzeń nadawczych masztu na wskazania przyrządów.

3. Przyczyna wypadku:

PKBWL ustaliła, że przyczynami wypadku były:

- Podjęcie i kontynuowanie przez pilota lotu w warunkach meteorologicznych nie zapewniających bezpiecznego wykonania tego lotu, czego wynikiem było przypadkowe zderzenie z wysoką przeszkodą terenową;

- Niewłaściwa ocena przez pilota warunków meteorologicznych na zaplanowanej trasie.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

Po zakończeniu badania PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00