Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 168
Wersja aktualna od 2008-10-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 11 poz. 168
Wersja aktualna od 2008-10-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 82
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 4 września 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 296/06

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 września 2006 r. na samolocie Piper PA-46, pilotowanym przez pilota posiadającego licencję „Private pilot”, wydaną przez Departament Transportu USA, lat 37, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej „Postępowanie umyślne - H1”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Lot z lotniska Babice na lotnisko Suwałki był wykonywany na wysokości 2000-3000stóp. Pilot, przed dolotem do lotniska Suwałki, nie poinformował nikogo o zamiarze swojego przylotu. W odległości około 6km od lotniska wykonał zakręt do lądowania i rozpoczął zniżanie z wysokości 3000stóp. Około 2km przed lotniskiem zniżył się do wysokości 500stóp. W tym czasie wypuścił podwozie i klapy w pozycję do lądowania. Lotnisko było nieoświetlone. Ostatnią fazę podejścia do lądowania pilot wykonał z bardzo małym kątem zniżania, kilkanaście stóp nad ziemią. Zapadający zmrok uniemożliwił pilotowi właściwą oceną wysokości i w rezultacie pilot doprowadził do niekontrolowanego zaczepienia prawym kołem podwozia głównego o ziemię. Po zetknięciu z ziemią, samolot gwałtownie wyhamował prędkość. Samolot został znacznie uszkodzony, załoga odniosła lekkie obrażenia.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego było:

- niewłaściwe nawigatorskie przygotowanie do lotu, co spowodowało konieczność lądowania po zmierzchu na nieprzygotowanym do tego lotnisku;

- niewłaściwy profil lotu w czasie podejścia do lądowania;

- niewłaściwe rozłożenie uwagi i dopuszczenie do nadmiernego obniżenia wysokości lotu przed roboczą częścią lotniska.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL po zakończeniu badania nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00