Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 150
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 150
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 69
PRZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 26 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 064/03

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43), ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 czerwca 2003 r., na szybowcu SZD-24C Foka, pilotowanym przez pilot szybowcowego, lat 42, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej „Inne - E8”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Pilot wykonywał przelot treningowy po trasie. W trakcie wykonywanego przelotu, w godzinach popołudniowych, warunki atmosferyczne uległy pogorszeniu. Dalsze kontynuowanie lotu było niemożliwe, pilot podjął decyzję o lądowania w terenie przygodnym. Podczas dobiegu usterzenie szybowca zaczepiło o kępę trawy, co spowodowało wybudowanie statecznika z okucia w kadłubie. Pilot nie odniósł obrażeń.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było zahaczenie usterzeniem poziomym o kępę traw, co w konsekwencji spowodowało wybudowanie statecznika poziomego z okucia w kadłubie.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku było wybranie przez pilota pola do lądowania, na którym była wysoka uprawa.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie sformułowała propozycji zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00