Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 147
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 147
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 66 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 26 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 376/06

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 16 grudnia 2006 r., na samolocie Piper PA-34-200 Seneca I, pilotowanym przez pilota samolotowego zawodowego, lat 42, klasyfikuję do kategorii:

Czynnik środowiskowy"
w grupie przyczynowej Ptaki, zwierzęta, inne obiekty - E4".

2. Opis okoliczności wypadku:

Pilot wykonywał lot na wysokości około 1500 stóp, przy prędkości 140 węzłów, napotkał rozproszone stado ptaków. Ponieważ było ich stosunkowo niewiele, pilot nie wykonał żadnej próby ominięcia ich. W momencie przelatywania przez stado, jeden z ptaków uderzył w krawędź natarcia prawego skrzydła. W wyniku zderzenia z ptakiem uległo uszkodzeniu poszycie samolotu oraz pneumatyczna instalacja przeciwoblodzeniowa. Pilot nie doznał żadnych obrażeń.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL", w trakcie badania ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego był brak próby ominięcia ptaków.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku był lot pod słońce, które utrudniło zauważenie stada ptaków.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL, po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania materiałami, zaproponowała zapoznanie personelu z zaistniałym zdarzeniem.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00