Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 145
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 145
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 64 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 26 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 67/05

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 21 maja 2005 r., na motolotni Librę 3, pilotowanej przez pilota motolotniowego, lat 50, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki"
w grupie przyczynowej „Postępowanie umyślne-H1".

2. Opis okoliczności wypadku:

Pilot motolotniowy postanowił wykonać lot pokazowy, którego celem był zrzut baloników. Baloniki były umieszczone w większych balonach, które zamocowane zostały przez pilota pod skrzydłem motolotni. W trakcie lotu na wysokości 60-100m oderwał się prawy balon a motolotnia, po krótkiej chwili, wykonała zakręt w lewo i przeszła do stromego lotu po ciasnej spirali. W tej fazie lotu, od skrzydła oderwał się lewy balon. W tej konfiguracji motolotnia zderzyła się z ziemią. W następstwie wypadku pilot poniósł śmierć na miejscu a motolotnia została zniszczona.

3. Przyczyna wypadku:

W trakcie badania Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL", ustaliła następującą przyczynę wypadku lotniczego:

Błąd koncepcji przygotowania i zamocowania pod skrzydłem motolotni zasobników (balonów) oraz wykonanie lotu z tymi zasobnikami, istotnie pogarszającymi jej charakterystyki aerodynamiczne, szczególnie po oderwaniu jednego z nich.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00