Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 141
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 141
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 60 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 26 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 149/04

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 lipca 2004 r. na samolocie Cessna F150J, pilotowanym przez ucznia-pilota, lat 39, klasyfikuję do kategorii:

„Nieustalone".

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-pilot wykonywał start na samolocie Cessna F150J. Przed oderwaniem samolotu od pasa, pilotujący odczuł uderzenie w przednie koło, po czym pojawiły się wibracje, które samoistnie ustąpiły po oderwaniu się samolotu. Po zgłoszeniu tego faktu kierującemu lotami, pilot otrzymał polecenie przelotu nad kwadratem na wysokości 50 m. Kierownik lotów, który obserwował przelot stwierdził, że przednia goleń samolotu uległa uszkodzeniu. Po kilkunastu minutach, potrzebnych na przygotowanie lotniska na awaryjne lądowanie, uczeń-pilot dostał pozwolenie na lądowanie. Lądowanie nastąpiło na koła główne z wyłączonym silnikiem i zasilaniem. Po dobiegu około 50 m i opuszczeniu przedniego kołka, samolot skręcił w prawo o 80° i po 20-30 m zatrzymał się. Uczeń-pilot opuścił kabinę nie odnosząc obrażeń, natomiast samolot uległ znacznym uszkodzeniom i został zakwalifikowany do naprawy specjalnej.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowej Komisji Badań Wypadków Lotniczych, zwanej dalej „PKBWL", nie udało się określić przyczyny zaistnienia wypadku lotniczego.

Złamanie mocowania goleni przedniego podwozia mogło być spowodowane wpadnięciem koła przedniej goleni samolotu w nierówność terenową podczas startu oraz osłabieniem konstrukcji w wyniku długotrwałej eksploatacji samolotu.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie sformułowała propozycji zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00