Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 127
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 127
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 46
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 178/04

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Poważny incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 23 lipca 2004 r. na spadochronie Mars 282, na którym 5861 skok wykonywał skoczek spadochronowy zawodowy, lat 48, klasyfikuję do kategorii:

„Nieustalone”.

2. Opis okoliczności poważnego incydentu lotniczego:

Skoczek wykonywał skok z 1250m, z opóźnieniem 8 sek. Po bardzo dynamicznym procesie otwarcia spadochronu, skoczek stwierdził pęknięcie kilku komór czaszy głównej spadochronu. Zdecydował o wypięciu czaszy głównej, po czym wypuścił spadochron zapasowy. Skoczek lądował bez obrażeń. Podczas procesu otwarcia spadochronu głównego, nastąpiły uszkodzenia czaszy i oderwanie dwóch linek nośnych.

3. Przyczyna poważnego incydentu lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną poważnego incydentu lotniczego było gwałtowne otwarcie się czaszy głównej spadochronu. Komisja nie ustaliła, z jakiego powodu otwarcie było tak gwałtowne, że nastąpiło uszkodzenie czaszy. Nie można jednak wykluczyć, że na etapie składania czaszy skoczek popełnił przypadkowy błąd, który spowodował odsunięcie się pierścieni slajdera od ograniczników zaszytych w stabilizatorach czaszy

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
w z.
T. Kądziołka,
Wiceprezes Urzędu

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00