Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 119
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 119
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT 38
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 176/06

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 9 lipca 2006 r. na spadochronie L-1 Feniks, na którym 1029 skok wykonywał skoczek spadochronowy zawodowy, lat 58, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej „Inne - E8”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Skoczek, po wykonaniu czwartego zakrętu, na wysokości około 100m, natrafił na silny podmuch wiatru, przeciwny do kierunku lądowania. Skoczek wiedząc, że nie doleci do celu, wykonał zakręt w lewo o okoł 30° i wylądował na nierówności terenu, którą przysłaniała trawa. Podczas przyziemienia, skoczek doznał złamania kostki lewej nogi.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było lądowanie na nierówności terenowej, niemożliwej do zauważenia w chwili wyboru miejsca przyziemienia.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku była nagła zmiana prędkości wiatru, co zmusiło skoczka do zmiany założonego wcześniej, miejsca lądowania.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

PKBWL, po zapoznaniu się ze zgromadzonymi materiałami, zaakceptowała środek profilaktyczny zastosowany przez macierzysty Aeroklub, w postaci omówienia okoliczności wypadku ze skoczkami sekcji spadochronowej.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
w z.
T. Kądziołka,
Wiceprezes Urzędu

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00