Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 118
Wersja aktualna od 2008-09-12
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2008 nr 10 poz. 118
Wersja aktualna od 2008-09-12
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT 37
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 sierpnia 2008 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 162/07

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 maja 2007 r. na spadochronie Nawigator 280, na którym 3 skok wykonywał uczeń-skoczek, lat 30, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej „Brak kwalifikacji - H2”.

2. Opis okoliczności wypadku:

Uczeń-skoczek szkolony metodą AFF {Accelerated Free Fali) wykonywał skok z wysokości 4000m. Po wykonaniu czynności nakazanych w czasie wolnego spadania, uczeń skoczek na wysokości 1400m otworzył czaszę główną. Następnie leciał w kierunku wyznaczonego miejsca lądowania, po czym wykonał zakręt pod wiatr. Lecąc w łożu wiatru, przed przyziemieniem, niecałkowicie ściągnął linki sterownicze (o około 90%). Podczas przyziemienia doznał poważnego obrażenia ciała.

3. Przyczyna wypadku:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku było zbyt późne i niepełne zaciągnięcie linek sterowniczych czaszy, co przy prawdopodobnie niedokładnym ustawieniu nóg do lądowania, spowodowało obrażenia u ucznia-skoczka.

4. Zalecenia profilaktyczne PKBWL:

4.1. PKBWL po zakończeniu badania zaproponowała przeprowadzić kontrolę szkolenia spadochronowego prowadzonego przez Aeroklub, w szczególności pod kątem zgodności prowadzenia tego szkolenia z zatwierdzonym programem.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
w z.
T. Kądziołka,
Wiceprezes Urzędu

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00